Page 183 - TAKIM SPORLARI 12
P. 183
6 Numaralı Bölgeden Pasör Kaçırma
Rakipten gelen etkili servisi karşılamakta güçlük çeken takımlar beş oyuncu ile servis karşılar. Pasör 3
numaralı oyuncunun arkasından kaçar. 2, 3 ve 4 numaralı bölgede oynayan oyuncular 3 m çizgisi üzerine Etkinlik
açılarak arka oyuncularla beraber servis karşılamaya yardım eder (Görsel 4.9). Pasör ve önündeki oyuncu file
dibine girer ve dört oyuncu servis karşılar. Bu esnada pasör kaçırma gerçekleşir (Görsel 4.10). Pasör kaçırma
arka bölgeden yapıldığı için savunma 3 m dışında yerini alır. Servis karşılama görevi 5 ve 3 numaralı oyuncu
üzerinde yoğunlaşır. Pasörün fileye olan uzaklığı fazla olduğundan bu yöntem pek kullanılmaz (Görsel 4.11).
Görsel 4.9, 4.10, 4.11, 4.12’de verilen örneklerden yararlanarak pasörün 5 ve 6 numarada olduğu
durumlarda pasör kaçırma şekillerini aşağıda verilen voleybol sahalarına çizerek gösteriniz.
Görsel 4.9: 6 numaralı bölgeden Görsel 4.10: 6 numaralı bölgeden Görsel 4.11: 6 numaralı bölgeden
pasör kaçırma-1 pasör kaçırma-2 pasör kaçırma-3
5 Numaralı Bölgeden Pasör Kaçırma
Pasör 4 numaralı pozisyondaki smaçörün arkasına geçer ve ikisi de fileye yaklaşır. 2 ve 3 numaralı ön
hat oyuncuları 3 m çizgisinin üzerine açılır. Servis karşılama görevini 1 ve 6 numaradaki arka hat oyuncuları
üstlenir (Görsel 4.12).
4 Numaralı Bölgeden Pasör Kaçırma
Pasör, rakibin attığı servisin kendisine gelmemesi için file dibine saklanır. Diğer beş oyuncu servis karşılar
(Görsel 4.13).
Görsel 4.14 Görsel 4.15
Görsel 4.12: 5 numaralı bölgeden Görsel 4.13: 4 numaralı bölgeden
pasör kaçırma pasör kaçırma
DÜŞÜNELİM - YAZALIM
Spor salonlarında veya bilişim teknolojileri aracılığıyla sınıfta izlediğiniz farklı spor müsabakala-
rında adil olma, etik davranma ve yardımlaşmanın yansıtıldığı tutum ve davranışlara örnekler veriniz.
Sporcuların bu değerlere neden sahip olması gerektiği hakkındaki düşüncelerinizi kısaca yazınız.
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
.....................................
180 181