Page 197 - TAKIM SPORLARI 12
P. 197
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Hücum Sistemi ve Dublaj Dereceleme Ölçeği
A) Aşağıdaki soruların cevaplarını boş bırakılan yerlere yazınız. Bu kontrol tablosu öğrencinin müsabaka ortamında hücum sistemi ve dublaj uygulamaları yaparken sergilediği
davranışları kapsamaktadır. Öğrencinin davranışı yapabilme durumuna göre en uygun seçenek öğretmen tarafından “X”
1. Voleybolda hücum sistemlerinin gelişimini sağlayan taktiksel özellikleri yazınız. ile işaretlenir. “Kısmen Yapabiliyor.” ve “Yapamıyor.” işaretlemelerinde gerekli çalışmalar için geri bildirimler verilmelidir
…………………………………………………………………………………………………………………………… Öğrencinin Adı ve Soyadı:
………………………………………………………………………………………………………………………………..
Sınıfı ve Numarası:
2. Voleybolda bireysel hücum taktiği nedir?
…………………………………………………………………………………………………………………………… Yapamıyor. Yapabiliyor. Yapabiliyor.
…………………………………………………………………………………………………………………….…………. Kısmen
3. Voleybolda grup hücum taktiğini açıklayınız. Gözlenecek Beceri: Teknik uygulamalar
…………………………………………………………………………………………………………………………… 2 numaralı bölgeden yapılan savunmaya karşı hücum yapabiliyor
…………………………………………………………………………………………………………………………….….
3 numaralı bölgeden yapılan savunmaya karşı hücum yapabiliyor
4. Takımlar hücum sistemlerini neye göre belirler? Tekli bloka karşı hücum yapabiliyor
…………………………………………………………………………………………………………………………… İkili bloka karşı hücum yapabiliyor
…………………………………………………………………………………………………………………………….….
1-2-3 hücum dublajında kendisine verilen görevi yapabiliyor
5. Hücum dublajı nedir? Açıklayınız. 1-3-2 hücum dublajında kendisine verilen görevi yapabiliyor
……………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………….……. Öğretmenin öğrenci hakkındaki görüşleri: ....................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
6. Hücum dublajı kaç şekilde uygulanır? .............................................................................................................................................................................................
…………………………………………………………………………………………………………………………… .............................................................................................................................................................................................
……………………………………………………………………………………………………………………………….. .............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
B) Aşağıdaki soruların doğru seçeneklerini işaretleyiniz.
7. I. Pasları fileden uzaklaştırarak smaçör açılarını genişletmek
II. Ön alandaki smaçörlere geri alan oyuncularından ilaveler yaparak blokçulara sayısal üstünlük Not: Öğretmen bu kontrol tablosunu örnek alarak farklı becerileri içeren kontrol tabloları oluşturabilir.
kazandırmak
III. Hücuma ilave olarak blok aut yaptırmak
Yukarıda verilen bilgilerden hangisi veya hangileri taktiksel olarak hücum sistemlerinin gelişimini
sağlamıştır?
A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve II D) I ve III E) I, II, III
8. Aşağıdakilerden hangisi bireysel hücum taktiğini etkileyen faktörlerden değildir?
A) Rakibin defans dizilişi
B) Çok açılı hücum varyasyonu
C) Hücum setine çoklu katılım
D) Blok aut yaptırma
E) Plase kullanma
9. I. 1-2-3
II. 1-3-2
III. 1-2-1
IV. 1-3-1
Yukarıda verilenlerden hangisi veya hangileri hücum dublajı olarak uygulanır?
A) Yalnız I B) Yalnız II C) III ve IV D) I ve II E) II ve IV
194 195