Page 207 - TAKIM SPORLARI 9
        P. 207
     11. Uygulama Çalışması
           MERKEZ ODAKLI PARMAK PAS ÇALIŞMASI
           65. görseldeki  uygulama  çalışmasını  öğretmen  rehberliğinde,
           yönergeyi takip ederek uygulayınız.
           • File  dibinde  duran  1  numaralı  arkadaşınızın  karşısına  paralel
            olarak diziliniz.
           • Sıra  ile  temel  parmak  pas  kurallarına  uygun  olarak  onunla
            paslaşınız.
                                                                                           65. Görsel
                12. Uygulama Çalışması
           KONİ ETRAFINDAN DÖNEREK PAS ÇALIŞMASI
           66. görseldeki  uygulama  çalışmasını  öğretmen  rehberliğinde,
           yönergeyi takip ederek uygulayınız.
            • 1  numaralı  öğrenci  topu  2  numaralı  öğrenciye  attıktan  sonra
             önce  sağ  yanında  duran  koninin  etrafında  kayma  adımlarla
             beraber yer değiştirsin sonra 2 numaralı öğrenciden geri gelen
             pası tekrar 2 numaraya atsın.
            • 1 numaralı öğrenci her parmak pasından sonra koni etrafında
             sıra ile dönüp pas atsın.
                                                                                           66. Görsel
                   6 2       Manşet Pas
           Ayaklar omuz genişliğinde açık, bir ayak yarım adım önde, bacaklar dizlerden bükülü, sırt düz, kollar dışa
        doğru açık ve dirsekler kilitlenmiştir (67. görsel). Ayaklar üzerinde öne, geriye veya yanlara kayma adımı ile
        gidilir. Topu her pozisyonda alabilmek için bir ayak diğerinden biraz önde olmalıdır. Vuruş anında top avucun
        içinde ve parmaklar birbirleriyle kenetlenmiş olmalıdır.
           Vuruş: Vuruş noktası, bilekten yaklaşık 10-15 cm yukarıda ve ön kol kasları üzerindedir. Topa iki kolun
        bileğe yakın orta noktasıyla vurulur. Vuruş sonrası kollar topu takip etmelidir.
                                                    67. Görsel
                                                           205





