Page 62 - TAKIM SPORLARI 9
P. 62

4. Basketbolda turnike atışında dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir? Yazınız.
             ………………………………………………………………………………………………………………………
             …………………………………...................................................................................................................
             ..................................................................................................................................................................
             ..................................................................................................................................................................
             ..................................................................................................................................................................

           5. Basketbolda çengel atış yapılmasının nedenleri nelerdir? Açıklayınız.
             ………………………………………………………………………………………………………………………
             …………………………………...................................................................................................................
             ..................................................................................................................................................................
             ..................................................................................................................................................................
             ..................................................................................................................................................................




                                     Basketbolda Şut Kazanımları Kontrol Tablosu
         Bu  kontrol  tablosu  öğrencinin  şut  çalışmaları  sırasında  yapması  gereken  davranışları  kapsamaktadır.
         Öğrencinin davranışı yapabilme durumuna göre en uygun seçenek öğretmen tarafından “X” ile işaretlenir.
         ‘Kısmen Yapabiliyor’ ve ‘Yapamıyor’ işaretlemelerinde gerekli çalışmalar için geri bildirimler verilmelidir.
         Öğrencinin Adı ve Soyadı:
         Sınıfı ve Numarası:
                                                                                                   Yapamıyor  Kısmen   Yapabiliyor  Yapabiliyor





         Gözlenecek Beceri: Durarak Tek El Şut
         Topu iki eliyle göz hizasında tutuyor mu?
         Atışı yapacak el bileği topun altında olup diğer el topu yandan destekliyor mu?
         Şut atarken bacaklar yaylanıyor mu?
         Topu elden çıkarırken el bileğini öne düşürüyor ve kollar topu takip ediyor mu?
         Top eli parmak uçlarından terk ediyor ve hedefe ulaşıyor mu?
         Gözlenecek Beceri: Sıçrayarak Tek El Şut
         Sıçrayarak şut öncesi stop hareketi yapıyor mu?
         Stoptan sonra zaman kaybetmeden her iki bacakla dikey olarak yukarı sıçrıyor mu?
         Sıçrama anında topu baş üzerine atış pozisyonuna getiriyor mu?
         Sıçramanın en yüksek noktasında topu elden çıkarıyor mu?
         Gözlenecek Beceri: Turnike
         Turnike yaparken ilk adımı uzun atıyor mu?
         Turnike yaparken ikinci adımını ilk adımına göre daha kısa atıyor mu?
         Son olarak ikinci atılan adım üzerinde sıçrıyor mu?
         Gözlenecek Beceri: Çengel Atış
         Harekete başlamadan önce aldatma hareketi yapıyor mu?
         Aldatma hareketinden sonra pivot adımı ile potaya yöneliyor mu?
         Pivot adımı ile potaya yönelirken topu baş üzerinden yarım daire içerisinde potaya atıyor mu?
         Top eli parmak uçlarından terk ediyor ve hedefe ulaşıyor mu?
         Öğretmenin öğrenci hakkında görüşleri: ..................................................................................................
         ........................................................................................................................................................................
         ........................................................................................................................................................................
         ........................................................................................................................................................................
         ........................................................................................................................................................................
         ........................................................................................................................................................................




                                                           60
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67