Page 21 - TENİS
P. 21
2.1. TENİSİN TANIMI Hazırlık: Tenisin kavramlarını öğreniyorum etkinliğindeki uygulama öncesi bölümle
Tenis sözcüğünün kökeni Fransızcadan gelmektedir, Anglo- Fransızca tenetz (bekle ilgili çalışmaları yapmayı unutmayınız
ve yakala) sözcüğüne dayanır.
File ile ortadan ikiye bölünen dikdörtgen bir alanda, tek (single) (Görsel 2.1.) veya
çift (double) (Görsel 2.2.) oyuncuların raketle karşılıklı topa vurdukları, vurdukları topu belli
kurallara göre karşılanamayacak biçimde birbirlerinin alanına düşürerek puan kazanmaları TENİSİN KAVRAMLARINI ÖĞRENİYORUM
esasına dayanan olimpik bir spor dalıdır.
Etkinliğin amacı: Tenisle ilgili kavramları açıklar.
Etkinliğin Süresi: 80 dk.
Araç ve Gereçler:
• Ders kitabı
• Görsel ve yazılı materyaller
• Bilişim araçları
• Renkli fon kâğıtları
Uygulama Öncesi:
• Sınıf üç gruba ayrılır.
• Birinci gruptan teniste vuruş kavramları ve anlamları hakkında araştırma yapıp sunu
hazırlamaları istenir.
Görsel 2.1. Tekler • İkinci gruptan teniste oyunla ile ilgili kavramları ve anlamları hakkında araştırma yapıp sunu
hazırlamaları istenir.
• Üçüncü gruptan teniste saha çizgileriyle ilgili kavramları ve anlamları hakkında araştırma
yapıp sunu hazırlamaları istenir.
• Gruplardan araştırdıkları konularla ilgili kavram fişleri hazırlamaları istenir (Renkli fon kâğıtları
en az 4’e bölerek kullanabilirsiniz).
Uygulama:
• Gruplar hazırladıkları konularla ilgili sunuları sınıf ortamında paylaşırlar.
• Öğrenci grupları kendilerine ait konular hakkında bilgi verirler.
• Her grup sunumunu yaptıktan sonra diğer gruplara hazırladığı kavram fişlerini sırası ile
çektirir.
•Fişi çeken diğer gruptaki öğrenciler fişteki kavramı açıklar.
Sonuçlandırma:
•Bu çalışmada neler öğrendim?
• Bu çalışmada nerelerde zorlandım?
• Bu çalışmayı yeniden yapacak olsam şunlara dikkat ederim.
Görsel 2.2. Çiftler
20 21