Page 21 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 21

2.     ADIM              Öğrenci / Grup Adı:
                                     (A Örneği)


               GÖZLEM                Uyarandaki temel sorun nedir?     Sizce bu sorunların bağlı olduğu
                                                                       nedenler neler olabilir?
                ANALİZ
                 KARTI              Kavşaklardaki  trafik yoğunluğu    Sinyalizasyonun sürdürülebilir
                                                                       olmaması, sürücülerin eğitimsiz ve
                                                                       anlayışsız olmaları


                                      Gerekçeniz                        Gerekçeniz


                                     Trafik lambalarının rutin yanması   Trafik ışıklarının yanma sürelerinin
                                     ve yoğunluğun dikkate alınmama-    kavşaklardaki trafik yoğunluk-
                                     sı soruna yol açmaktadır. Bu du-   larına göre ayarlanmaması ve
                                     rum, trafikte ve kavşaklarda araç   sürücülerin sabırsız davranışları
                                     yığılmasına neden olmaktadır.      sorunlara yol açmaktadır.





                                     Sizce bu sorunlardan en fazla     Sizce sorunun çözümünde kim-
                                     kimler veya neler etkileniyor?    ler etkin görev üstlenebilir?

                                    Bu sorunlardan en çok sürücüler etki-  Sürücüler, belediye trafik ekip-
                                    lenmektedir. Bu durum çevre kirliliğine   leri ve trafik polisleri etkin görev
                                    ve ekonomik zararlara neden olmak-  üstlenebilir.
                                    tadır.


                                      Gerekçeniz                        Gerekçeniz

                                     Trafik  sorunlarına  maruz  kalan   Sorunun tespiti ve analizi  için
                                     sürücüler  zamanında  işine  gide-  sürücü görüşlerine ihtiyaç du-
                                     medikleri için stres yaşamaktadır.  yulmaktadır.Trafik paydaşlarının
                                                                       sorunun farkında olmaları ve bu
                                                                       soruna çözüm önerileri  geliştir-
                                                                       meleri için imkânlar sunulmalıdır.





                                      Bu adımda uyaranlardan yola çıkılarak öğrencilerin bireysel ya da grup olarak göz-
            ÖĞRETMENE NOT             lem analiz kartlarını doldurmaları istenmiştir. Öğrencilerin üretimi ve paylaşımına
                                      göre sınıfta bireysel ya da grup olarak birden fazla soruna yöneldiği görülmüştür.
                                      Öğrenciler bireysel ya da grup olarak birden fazla soruna yönelebilirler.
                                      Tasarım odaklı örnek proje çalışmasının nasıl yapıldığının gösterilebilmesi için bun-
                                      dan sonraki adımlar ve diğer aşamalarda üç farklı kişi ya da grubun gözlemleri esas
                                      alınmıştır. Bunlar A,B ve C örneği olarak verilmiştir. Bu örneklemeler fikir üretme
                                      aşamasına kadar beraber gösterilmiş ve fikir üretme aşamasından itibaren sade-
                                      ce A örneği devam ettirilmiştir.




         20                                                                                                                                                                                                          21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26