Page 21 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 21
2. ADIM Öğrenci / Grup Adı:
(A Örneği)
GÖZLEM Uyarandaki temel sorun nedir? Sizce bu sorunların bağlı olduğu
nedenler neler olabilir?
ANALİZ
KARTI Kavşaklardaki trafik yoğunluğu Sinyalizasyonun sürdürülebilir
olmaması, sürücülerin eğitimsiz ve
anlayışsız olmaları
Gerekçeniz Gerekçeniz
Trafik lambalarının rutin yanması Trafik ışıklarının yanma sürelerinin
ve yoğunluğun dikkate alınmama- kavşaklardaki trafik yoğunluk-
sı soruna yol açmaktadır. Bu du- larına göre ayarlanmaması ve
rum, trafikte ve kavşaklarda araç sürücülerin sabırsız davranışları
yığılmasına neden olmaktadır. sorunlara yol açmaktadır.
Sizce bu sorunlardan en fazla Sizce sorunun çözümünde kim-
kimler veya neler etkileniyor? ler etkin görev üstlenebilir?
Bu sorunlardan en çok sürücüler etki- Sürücüler, belediye trafik ekip-
lenmektedir. Bu durum çevre kirliliğine leri ve trafik polisleri etkin görev
ve ekonomik zararlara neden olmak- üstlenebilir.
tadır.
Gerekçeniz Gerekçeniz
Trafik sorunlarına maruz kalan Sorunun tespiti ve analizi için
sürücüler zamanında işine gide- sürücü görüşlerine ihtiyaç du-
medikleri için stres yaşamaktadır. yulmaktadır.Trafik paydaşlarının
sorunun farkında olmaları ve bu
soruna çözüm önerileri geliştir-
meleri için imkânlar sunulmalıdır.
Bu adımda uyaranlardan yola çıkılarak öğrencilerin bireysel ya da grup olarak göz-
ÖĞRETMENE NOT lem analiz kartlarını doldurmaları istenmiştir. Öğrencilerin üretimi ve paylaşımına
göre sınıfta bireysel ya da grup olarak birden fazla soruna yöneldiği görülmüştür.
Öğrenciler bireysel ya da grup olarak birden fazla soruna yönelebilirler.
Tasarım odaklı örnek proje çalışmasının nasıl yapıldığının gösterilebilmesi için bun-
dan sonraki adımlar ve diğer aşamalarda üç farklı kişi ya da grubun gözlemleri esas
alınmıştır. Bunlar A,B ve C örneği olarak verilmiştir. Bu örneklemeler fikir üretme
aşamasına kadar beraber gösterilmiş ve fikir üretme aşamasından itibaren sade-
ce A örneği devam ettirilmiştir.
20 21