Page 17 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 17

EMPATİ KURMA


                                 •  Bu bölümde uyaranlar sırasıyla verilmiştir. Uyaranların ardından öğrencile-
                                   re tartışma soruları sorulmuş ve gözlem analizi yaptırılmıştır. Böylece öğ-
                                   rencilerin uyaran hakkındaki gözlemlerini ve çıkarımlarını organize etmesi
                                   sağlanmıştır.
                                 •  Ekiplerin gözlem analiz verilerinden hareketle temel sorunlardan birini seç-
                                   meleri ve bu sorunun paydaşları ile görüşmeleri istenmiştir.
                                 •  Görüşme notları üzerinden empati haritası doldurulmuş ve yansıtma tablosu
                                   ile empati süreci değerlendirilmiştir. Böylelikle temel sorun için veri sağlan-
                                   mış ve sorunu tanımlama aşamasına geçiş yapılmıştır.
                                 •  Son olarak empati aşamasında kazanılması hedeflenen öğrenme yaşantılarının
                                   gerçekleşme düzeyine yönelik  derecelendirmeli puanlama anahtarı verilmiştir.


                                  1.  UYARAN           Haber linkini ulaşmak için karekoda tıklayın
            1.     ADIM                                veya telefonunuzun kamerası ile taratın.


                                 https://www.trthaber.com/haber/turkiye/suruculeri-saskina-ceviren-3-saniyelik-
                                 trafik-isiklari-437355.html
             UYARANLAR































                                  Bu proje çalışmasında tasarım odaklı düşünmenin başlatılması için üç uyaran ha-
                                  zırlanmıştır.  Birinci  uyaran,  sorunu  doğrudan  anlatmayan,  yapılandırılmamış  bir
                                  uyarandır.  İkinci  uyaran,  yarı  yapılandırılmış  kısmen  sorunu  veren  bir  uyarandır.
                                  Üçüncü uyaran ise tamamen sorunu ifade eden tam yapılandırılmış bir uyarandır.
                                  Buradaki  amaç  öğrencilere  sorunu  hazır  vermeyerek  düşünmelerini  sağlamak,
                                  farklı veya çeşitli sorunlara ulaşmalarına fırsat vermek ve empati kurmalarını sağ-
                                  layabilmektir.
                                  Bu adımda öğrenciler sorunu veya sorunları fark edinceye kadar uyaranlar sırayla
                                  verilir. Her uyarandan sonra tartışma soruları sorulur. Çalışmada tartışma soruları
                                  üçüncü uyarandan sonra verilmiştir.

         16                                                                                                                                                                                                          17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22