Page 17 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 17
EMPATİ KURMA
• Bu bölümde uyaranlar sırasıyla verilmiştir. Uyaranların ardından öğrencile-
re tartışma soruları sorulmuş ve gözlem analizi yaptırılmıştır. Böylece öğ-
rencilerin uyaran hakkındaki gözlemlerini ve çıkarımlarını organize etmesi
sağlanmıştır.
• Ekiplerin gözlem analiz verilerinden hareketle temel sorunlardan birini seç-
meleri ve bu sorunun paydaşları ile görüşmeleri istenmiştir.
• Görüşme notları üzerinden empati haritası doldurulmuş ve yansıtma tablosu
ile empati süreci değerlendirilmiştir. Böylelikle temel sorun için veri sağlan-
mış ve sorunu tanımlama aşamasına geçiş yapılmıştır.
• Son olarak empati aşamasında kazanılması hedeflenen öğrenme yaşantılarının
gerçekleşme düzeyine yönelik derecelendirmeli puanlama anahtarı verilmiştir.
1. UYARAN Haber linkini ulaşmak için karekoda tıklayın
1. ADIM veya telefonunuzun kamerası ile taratın.
https://www.trthaber.com/haber/turkiye/suruculeri-saskina-ceviren-3-saniyelik-
trafik-isiklari-437355.html
UYARANLAR
Bu proje çalışmasında tasarım odaklı düşünmenin başlatılması için üç uyaran ha-
zırlanmıştır. Birinci uyaran, sorunu doğrudan anlatmayan, yapılandırılmamış bir
uyarandır. İkinci uyaran, yarı yapılandırılmış kısmen sorunu veren bir uyarandır.
Üçüncü uyaran ise tamamen sorunu ifade eden tam yapılandırılmış bir uyarandır.
Buradaki amaç öğrencilere sorunu hazır vermeyerek düşünmelerini sağlamak,
farklı veya çeşitli sorunlara ulaşmalarına fırsat vermek ve empati kurmalarını sağ-
layabilmektir.
Bu adımda öğrenciler sorunu veya sorunları fark edinceye kadar uyaranlar sırayla
verilir. Her uyarandan sonra tartışma soruları sorulur. Çalışmada tartışma soruları
üçüncü uyarandan sonra verilmiştir.
16 17