Page 54 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 54

4.     ADIM                ÖĞRENCİLER          ÖĞRENCİLERİN ADI-SOYADI YA DA NUMARASI

                                           ÖLÇÜTLER
                   ÖLÇME

                      VE            1. Prototip geliştirme ölçüt-
                                       lerini araştırır ve sunar.
             DEĞERLENDİRME

                                    2. Fikrinin prototipine yöne-
                                       lik taslak çizimi yapar.
                                    3. Prototip için gerekli
                                       malzemelerin listesini
                                       belirler.
                                    4. Hızlı  prototip  çalışmasını
                                       gerçekleştirir.
                                    5. Yapacağı  çalışmalarda
                                       ve sergileyeceği davra-
                                       nışlarda çevre ve insan-
                                       lığa  faydasının  bilincine
                                       varır.

                                    6. Çalışmalar  sırasında  in-
                                       sanlarla  iyi  ilişkiler  kurar
               ÖĞRETMENE NOT           ve karşılaştığı çatışmaları
                                       çözümler.

              Prototip geliştirme   7. Grup  çalışmalarına  etkin
              aşamasında kaza-         olarak katılır.
              nılması hedeflenen    8. Öğrenme yaşantıları sıra-
              kazanımların/bilgi ve    sında arkadaşlarına karşı
              becerilerin gerçek-      saygılı ve özenli davranır.
              leşme düzeyi ölçme
              ve değerlendirme      9. Çalışmalar  sırasında  ekip
              araçlarıyla ortaya       arkadaşlarına ve görevleri-
              konulur. Burada          ne karşı sorumlu davranır.
              örnek bir ölçme
              değerlendirme aracı   10. Duygu  ve  düşüncelerini
              olarak dereceleme        sözlü ve yazılı olarak ifade
              ölçeği verilmiştir.      eder.
                                    11. Çalışmalar  sırasında  ele
                                       alınan ana sorunu tanım-
                                       lar, analiz yaparak gerekli
                                       çıkarımlara ulaşır.
                                    12. Çalışmalar sırasında bilgi
                                       ve  iletişim  teknolojilerini
                                       aktif ve bilinçli olarak kul-
                                       lanır.

                                    NOT: Öğrenciden beklenen tutum ve davranışlar dereceleme ölçeğine uygun ola-
                                    rak, 5 = Çok iyi, 4 = İyi, 3 = Orta, 2= Kabul edilebilir, 1 = Geliştirilmesi gerekli şeklinde
                                    puanlama yapılacaktır.





 52                                                                                                   53
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59