Page 54 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 54
4. ADIM ÖĞRENCİLER ÖĞRENCİLERİN ADI-SOYADI YA DA NUMARASI
ÖLÇÜTLER
ÖLÇME
VE 1. Prototip geliştirme ölçüt-
lerini araştırır ve sunar.
DEĞERLENDİRME
2. Fikrinin prototipine yöne-
lik taslak çizimi yapar.
3. Prototip için gerekli
malzemelerin listesini
belirler.
4. Hızlı prototip çalışmasını
gerçekleştirir.
5. Yapacağı çalışmalarda
ve sergileyeceği davra-
nışlarda çevre ve insan-
lığa faydasının bilincine
varır.
6. Çalışmalar sırasında in-
sanlarla iyi ilişkiler kurar
ÖĞRETMENE NOT ve karşılaştığı çatışmaları
çözümler.
Prototip geliştirme 7. Grup çalışmalarına etkin
aşamasında kaza- olarak katılır.
nılması hedeflenen 8. Öğrenme yaşantıları sıra-
kazanımların/bilgi ve sında arkadaşlarına karşı
becerilerin gerçek- saygılı ve özenli davranır.
leşme düzeyi ölçme
ve değerlendirme 9. Çalışmalar sırasında ekip
araçlarıyla ortaya arkadaşlarına ve görevleri-
konulur. Burada ne karşı sorumlu davranır.
örnek bir ölçme
değerlendirme aracı 10. Duygu ve düşüncelerini
olarak dereceleme sözlü ve yazılı olarak ifade
ölçeği verilmiştir. eder.
11. Çalışmalar sırasında ele
alınan ana sorunu tanım-
lar, analiz yaparak gerekli
çıkarımlara ulaşır.
12. Çalışmalar sırasında bilgi
ve iletişim teknolojilerini
aktif ve bilinçli olarak kul-
lanır.
NOT: Öğrenciden beklenen tutum ve davranışlar dereceleme ölçeğine uygun ola-
rak, 5 = Çok iyi, 4 = İyi, 3 = Orta, 2= Kabul edilebilir, 1 = Geliştirilmesi gerekli şeklinde
puanlama yapılacaktır.
52 53