Page 59 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 59

3.     ADIM                                   EMPATİ HARİTASI



               YENİDEN
                EMPATİ            Kullanıcılar ne dediler?           Kullanıcılar ne hissettiler?
                KURMA
                   VE             •   Trafiği rahatlatabileceğini     •   Heyecanlandılar.
                 DERİN                söylediler.                     •   Merak ettiler.
               DÜŞÜNME            •   Sorunu büyük oranda çöze-       •   Umutlandılar.
                                      bileceğini dile getirdiler.     •
                                  •   Bir an önce gerçek hayatta         Sevindiler.
                                      yaygınlaşmasını bekledikle-     •   Gülümsediler.
                                      rini söylediler.                •   Rahatladılar.
                                  •   Bu tür çözüm önerilerinin
                                      değerli ve önemli olduğunu
                                      dile getirdiler.








                                       DERİN DÜŞÜNME VE KENDİNİ DEĞERLENDİRME FORMU






                                       Proje ekibi olarak eksikliklerimiz olmasına rağmen çok iyi işler başardı-
                                       ğımızı düşünüyoruz. Kullanıcılarımızın ihtiyacını basit bir şekilde çözü-
                                       me kavuşturacağımız için mutluyuz. Ekip olarak bir çözüm önerisi ge-
                                       liştirmek ve bunu kullanıcılara gösterip onların denemesini sağlamak
                                       bizi oldukça heyecanlandırdı. Trafik sorununun tüm dünyada bir sorun
                                       olduğunu ve bu sorunun çözümü için çok farklı çözümler geliştirildiği-
                                       nin farkına vardık.






                                  Bu adım empati kazanmak için başka bir fırsata sahip olunan aşamadır. Kullanıcı-
            ÖĞRETMENE NOT         larla etkileşime girmeye odaklanılır. Kullanıcıların çözümü beğenip beğenmediğini
                                  sormakla sorular sınırlandırılmaz. Bunun yerine, “Neden?” diye sorulmaya devam
                                  edilir. Olası çözümlerin yanı sıra kişi ve sorun hakkında neler öğrenilebileceği üze-
                                  rine odaklanılır.
                                  Çalışan prototipi kullanıcıların test etmesini sağlayarak “Prototipte geliştirilebile-
                                  ceğini düşündüğünüz hususlar nelerdir? Bu ürünün çözümüne yönelik farklı fikir-
                                  leriniz varsa bizimle paylaşır mısınız?” gibi sorularla kullanıcı deneyimlerini gözden
                                  geçirerek prototipe yönelik geri bildirim alır. Dolayısıyla tasarım odaklı örnek proje
                                  çalışmasında yukarıda belirtilen sorgulama biçimi ile kullanıcılarla diyalog gelişti-
                                  rilmiştir. Bu diyaloglar sonucunda “Kullanıcılar ne dediler?” ve “Kullanıcılar ne his-
                                  settiler?” başlıklı yeni bir empati haritası doldurulmuştur. Sonrasında derin düşün-
                                  me ve kendini değerlendirme formu doldurulmuştur.



         58                                                                                                                                                                                                          59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64