Page 59 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 59
3. ADIM EMPATİ HARİTASI
YENİDEN
EMPATİ Kullanıcılar ne dediler? Kullanıcılar ne hissettiler?
KURMA
VE • Trafiği rahatlatabileceğini • Heyecanlandılar.
DERİN söylediler. • Merak ettiler.
DÜŞÜNME • Sorunu büyük oranda çöze- • Umutlandılar.
bileceğini dile getirdiler. •
• Bir an önce gerçek hayatta Sevindiler.
yaygınlaşmasını bekledikle- • Gülümsediler.
rini söylediler. • Rahatladılar.
• Bu tür çözüm önerilerinin
değerli ve önemli olduğunu
dile getirdiler.
DERİN DÜŞÜNME VE KENDİNİ DEĞERLENDİRME FORMU
Proje ekibi olarak eksikliklerimiz olmasına rağmen çok iyi işler başardı-
ğımızı düşünüyoruz. Kullanıcılarımızın ihtiyacını basit bir şekilde çözü-
me kavuşturacağımız için mutluyuz. Ekip olarak bir çözüm önerisi ge-
liştirmek ve bunu kullanıcılara gösterip onların denemesini sağlamak
bizi oldukça heyecanlandırdı. Trafik sorununun tüm dünyada bir sorun
olduğunu ve bu sorunun çözümü için çok farklı çözümler geliştirildiği-
nin farkına vardık.
Bu adım empati kazanmak için başka bir fırsata sahip olunan aşamadır. Kullanıcı-
ÖĞRETMENE NOT larla etkileşime girmeye odaklanılır. Kullanıcıların çözümü beğenip beğenmediğini
sormakla sorular sınırlandırılmaz. Bunun yerine, “Neden?” diye sorulmaya devam
edilir. Olası çözümlerin yanı sıra kişi ve sorun hakkında neler öğrenilebileceği üze-
rine odaklanılır.
Çalışan prototipi kullanıcıların test etmesini sağlayarak “Prototipte geliştirilebile-
ceğini düşündüğünüz hususlar nelerdir? Bu ürünün çözümüne yönelik farklı fikir-
leriniz varsa bizimle paylaşır mısınız?” gibi sorularla kullanıcı deneyimlerini gözden
geçirerek prototipe yönelik geri bildirim alır. Dolayısıyla tasarım odaklı örnek proje
çalışmasında yukarıda belirtilen sorgulama biçimi ile kullanıcılarla diyalog gelişti-
rilmiştir. Bu diyaloglar sonucunda “Kullanıcılar ne dediler?” ve “Kullanıcılar ne his-
settiler?” başlıklı yeni bir empati haritası doldurulmuştur. Sonrasında derin düşün-
me ve kendini değerlendirme formu doldurulmuştur.
58 59