Page 61 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 61
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
KAYNAKÇA
Adanalı, K. (2008). Sosyal Bilgiler Eğitiminde Alternatif Değerlendirme:5.Sınıf Sosyal Bilgiler Eğitiminin Alternatif De-
ğerlendirme Etkinlikleri Açısından Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
Aiken, L. R. (1995). Rating scales and checklists; evaluating behavior, personality, and attitudes. New York: John Wiley
& Sons.
Airasian, P. W. (2001). Classroom assessment: Concepts and applications (5th ed.). McGraw-Hill.
Alıcı, D. (2008). Öğrenci performansının değerlendirilmesinde kullanılan diğer ölçme araçları ve yöntemleri. Tekindal, S.
(Ed). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Atıf İndeksi, 1-325.
Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (Eds.). (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Blo-
om’s Taxonomy of educational objectives. Addison Wesley Longman.
Ashraft, M. H. (1994). Human Memory and Cognition (2nd Edition). Harper Collins College Publishers: New York.
Aydoğdu, M., & Kesercioğlu, T. (2005). İlköğretimde fen ve teknoloji öğretimi.
Bahar, M., Johnstone, A. H., & Sutcliffe, R. G. (1999). Investigation of students’ cognitive structure in elementary genetics
through word association tests. Journal of biological education, 33(3), 134-141.
Bahar, M., Nartgün Z., Durmuş S. ve Bıçak, B. (2008). Geleneksel-Alternatif Ölçme ve Değerlendirme (Ed. Mehmet Ba-
har). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Banks, J. A., & McGee Banks, C. A. (2010). Multicultural education: Issues and perspectives (7th ed.). Wiley.
Boud, D., Cohen, R., & Sampson, J. (1999). Peer learning and assessment. Assessment & evaluation in higher educati-
on, 24(4), 413-426.
Brookhart, S. M. (2010). How to assess higher-order thinking skills in your classroom. ASCD.
Campbell, D. M., Cignetti, P. B., Melenyzer, B. J., Nettles, D. H., & Wyman, R. M. (2004). How to develop a professional
portfolio. Pearson.
Chavan, R., & Patankar, P. S. (2016). Constructivist strategies for minimization of science misconceptions among school
students. In Proceeding in National conference.
Çepni, S. (2007). Performansların Değerlendirilmesi. Karip, Emin.(Ed.). Ölçme ve Değerlendirme. Ankara. 1. Baskı. Pe-
gem Yayıncılık.
Duckworth, E. (1987). “The Having of Wonderful Ideas” and Other Essays on Teaching and Learning. Teachers College
Press.
EARGED, (2003). Öğrenci Merkezli Eğitim Uygulama Modeli. Ankara: Milli Eğitim.
Ercan, F., Taşdere, A., & Ercan, N. (2010). Kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla bilişsel yapının ve kavramsal değişimin
gözlenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(2), 136-154.
Gunston, R. F. (1980). Word association and the description of cognitive structure. Research in Science Education 10, 45-
53.
Haladyna, T. M. (2004). Developing and validating multiple-choice test items. Lawrence Erlbaum Associates.
Haladyna, T. M., Downing, S. M., & Rodriguez, M. C. (2002). A review of multiple-choice item-writing guidelines for
classroom assessment. Applied Measurement in Education, 15(3), 309-334.
Korkmaz, H. (2004). Fen ve Teknoloji Eğitiminde Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımları. Ankara: Yeryüzü Yayınevi.
Kutlu, Ö., Doğan, C. D., & Karakaya, İ. (2010). Ölçme ve değerlendirme performansa ve portfolyoya dayalı durum belir-
leme. Pegem Atıf İndeksi, 001-212.
Lee, A. (2016). Implementing character education program through music and integrated activities in early childhood set-
tings in Taiwan. International Journal of Music Education, 34(3), 340-351.
Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. sage.
Nakiboğlu, C. (2008). Using word associations for assessing non major science students’ knowledge structure before and
after general chemistry instruction: the case of atomic structure. Chemistry Education Research and Practice 9,
309-322.
61