Page 14 - Ulusal ve Uluslararası Proje Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 14
1.6. ÖĞRETMEN OLARAK ÖĞRENCİLERE NEDEN PROJE DANIŞMANLIĞI
YAPMALIYIM?
Okulların en temel amacı eğitim öğretim faaliyetlerini yürütmektir. Ancak eğitim faaliyeti sınıf ve/veya
ders ortamında yalnızca bilgi kazandırmadan ibaret olarak görülmemelidir. Bu anlamda projeler, eğitim öğretim
süreci içinde derslerde öğretilen bilgi, beceri değer ve tutumların bütünleşik olarak bir araya getirildiği faali-
yetlerdir. Fikir aşamasından projenin tamamlandığı zamana kadar projeler sayesinde çok çeşitli kazanımların
elde edilmesi mümkün olmaktadır. Bu anlamda projelerin öğrencilere;
• Bilimsel araştırma,
• Akademik yazma,
• Bilimsel ve akademik etik,
• Sosyalleşme,
• Bilgi iletişim teknolojilerini kullanma,
• Öz güven kazanma,
• Heyecan ve motivasyon duygusunu yaşama
• Jüri önünde fikir ve düşüncelerini savunma,
• Keşfetme ve bilgiye ulaşma yollarını öğrenme ve uygulama,
• Yeni bilgiler edinme,
• Kariyer planlarını yapma,
• Planlı olma ve iş disiplini kazanma,
• Sorun çözme becerisi kazanma,
• Uluslararası iletişim ve iş birliği konusunda farkındalık kazandırma gibi pek çok yararı vardır.
1.7. FİKİR VE PROJE ARASINDA FARK VAR MIDIR?
Fikir ve proje birbiriyle ilişkili kavramlar olmakla birlikte aynı kavramlar değildir. Fikir projenin ilk veya
başlangıç aşaması olarak düşünülebilir. Her proje bir fikir ile başlar. Ama her fikir projeye dönüşüp projelen-
dirilemeyebilir. Bir fikrinizin olması proje hazırlamaya başlamak için elzemdir. Eğer bir fikriniz var ise sonraki
aşama bu fikrin olgunlaştırılarak geliştirilmesidir. Fikrin projeye dönüştürülebilmesi için bazı hususlara dikkat
etmek gerektiği unutulmamalıdır.
14