Page 63 - Ortaöğretim Veli Rehberlik Kitabı 2
P. 63

Yabancı Dil Öğrenimi ve Aile Desteği




                                                 AİLE VE DİL ÖĞRENİMİ

        Aile, toplumun en temel yapı taşıdır. Çocu k ilk öğrenme-
        lerini ailede gerçekleştirir. Doğumundan itibaren çocuk,
        çevresindeki  sesli  ve  görsel  uyaranlarla  dil  gelişimini
        ilerletir.  Bu  nedenle  çocuğun  çevresinde  ne  kadar  çok
        ses uyaranı varsa kelime bilgisi de o kadar zenginleşir.
        Çocuğun dil gelişimi, okula başladığında öğretmenleri ve
        arkadaşlarıyla iş birliği içinde gelişirken okunan kitaplar,
        gazeteler, dergiler vb. materyallerle daha da ilerler.

        Ülkemizde okuma yazma öğreniminin ardından 2. sınıf-
        tan başlayıp 12. sınıfa kadar süren yabancı dil öğrenimi,
        doğumla başlayan ana dil edinme süreciyle  benzerlik
        gösterir.

        Çocuğun yabancı bir dil öğrenmeye teşvik edilmesi ve destek olunması, öğrenilen dilin hayat boyu kullanılabilmesi açı-
        sından kritik bir önem taşır. Ebeveyn desteğinin yabancı dil eğitimine fayda sağlayarak öğrenme verimliliğini artırdığı
        yapılan bilimsel çalışmalar ile de kanıtlanmıştır. Öğretmenler, arkadaşlar, çevre ve diğer çocuklarla iş birliği yabancı dil
        öğrenimini hızlandırır.

        Çocuklar İçin Yabancı Dil Öğrenmenin Önemi


                       Yeni bir dil konuş ki yeni bir dünyan olsun!
                                                        Mevlana Celaleddin Rumi


        Aynı dili konuşabilmek, insanların birbirleriyle iletişim kurarak anlaşmalarını sağlar. Dil bütün olarak düşünüldüğünde
        bilgi, düşünce ve duyguların ifade edilmesinden doğan kültürü oluşturur. Tahminlere göre dünya üzerinde konuşulan
        7.000’den fazla dil bulunmaktadır. İngilizce, özellikle internet ve bilgisayar teknolojisi gibi alanlarda değişen ihtiyaçlara
        cevap vermek üzere dünya genelinde insanlar arasında ortak bir dil olarak kabul edilmektedir.

        Seçeneklerin bu kadar fazla olduğu bir ortamda çocuğun bir veya birkaç yabancı dil öğrenmesini neden desteklemelisiniz?

              » Öz güven kaynağıdır. Yabancı dil öğrenimi, sınıf içi derslere aktif katılım ve grup ortamlarında kendini ifade etme
             isteği geliştirerek öz güven sağlar.

              » Beyni uyarır. Yeni kelimeler ve dil bilgisi kuralları öğrenmek, beynin işlevlerini uyararak kişisel ve mesleki anlamda
             hızlı düşünmeyi, anlatılanları anlamayı sağlar. Problem çözme becerileri, hafızayı koruma ve çoklu görev yetenekleri
             de dahil olmak üzere bilişsel yetenekleri geliştirir. Dil öğrenme süreci, eleştirel ve yaratıcı düşünme ve dolayısıyla
             zihinsel becerilerin gelişmesini sağlar.
             » Öğrenme motivasyonunu artırır. Yabancı dil öğrenimi sürecinde bilgi hatırlama ve uygulama, beyin işlevlerini hızlandırır.
             Bu durum, beynin aktif olduğu süreyi artırdığından çocuğunuzun diğer alanlardaki öğrenmelerine yardımcı olabilir.

             » Özgün, ayrıntılı, esnek düşünmeyi ilerletir. Yabancı dil öğrenimi sırasında öğrenilen dilin aktif kullanımı, beyni al-
             ternatif çözümler üretmeye ve çok yönlü düşünmeye teşvik eder. Ayrıca yabancı dil öğrenmek çocukları farklı dünya
             görüşleri ve bakış açılarıyla tanıştırarak empatiyi ve kültürel duyarlılığı teşvik eder. Çocuklar, farklı kültürleri tanıyarak
             daha geniş bir bakış açısı geliştirir, kişiler arası becerilerini ve kültürel sınırların ötesinde iş birliği yapma yeteneklerini
             geliştirir.

              » Ana dili anlamayı kolaylaştırır. İkinci dil öğrenimi, çocuğun ana dilinde sahip olduğu kelime dağarcığı ve dil bilgisi
             kurallarıyla karşılaştırma yapma fırsatı sunar. Bu sayede her iki dilin becerilerini kavramak ve bu becerileri anlamak
             kolaylaşır.





                                                           63
                                                           63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68