Page 4 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 4

GİRİŞ




                            En genel tanımıyla zümreler; Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki resmî

                            ve  özel,  örgün  ve  yaygın  eğitim  kurumlarında  aynı  disiplin  alanında  ve/veya  sınıf

                            düzeyinde ders veren öğretmenlerin, eğitim öğretimin kalitesini ve etkililiğini artırmak,
                            meslektaşlarıyla  iş  birliği  yaparak  kendi  uygulamalarını  geliştirmek,  öğretim

                            programlarını uygulama sürecinde okul, ilçe, il ve ülke düzeyinde birliktelik sağlamak

                            amacıyla oluşturulan topluluklardır.


                            Profesyonel öğrenme toplulukları olarak zümreler;

                            tüm çocuklar ve gençler için daha iyi öğrenme sonuçları elde etmek,


                            sınıflar, okullar arasında ve okul içinde öğrenme çıktılarındaki farklılıkları azaltmak,


                            öğretim  uygulamalarını  geliştirerek  tüm  öğrencilerin  tam  potansiyellerine

                             ulaşabilecekleri bir öğrenme ortamı oluşturmak,


                            uzmanlık ve deneyimlerini paylaşmak,
                            öğretim becerilerini ve öğrencilerin akademik performansını geliştirmek


                            için  düzenli  olarak  bir  araya  gelen,  ortak  bir  öğrenme  vizyonu  tarafından  motive

                            edilen, öğrenci sonuçlarını iyileştirmek ve böylece okul standartlarını yükseltmek için

                            yapılandırılmış, verilere ve kanıta  dayalı bir sorgulama sürecini kullanarak iş birliği
                            içinde çalışan eğitimciler grubudur.


                            Zümreler;


                            öğretim programlarını okul genelinde çevre özelliklerini de dikkate alarak amacına

                             ve içeriğine uygun olarak uygulamak,

                            derslerin işlenişinde uygulanacak öğretim yöntem ve teknikleri belirlemek,
                            öğrenci  başarısının  artırılması  için  diğer  zümre  ve  alan  öğretmenleriyle  iş  birliği

                             yapmak,

                            öğretim  alanı  ile  ilgili  bilim  ve  teknolojideki  gelişmeleri  izleyerek  öğretim

                             uygulamalarına yansıtmak,

                            derslerin  daha  verimli  işlenebilmesi  için  ihtiyaç  duyulan  öğretim  materyallerini
                             belirlemek ve/veya geliştirmek,




                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8   9