Page 5 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 5
öğrenci başarısının izlenmesi ve değerlendirilmesinde kullanılacak ölçme araçlarını
geliştirmek, uygulamak, öğrenci başarı verilerini analiz ederek öğrenmenin
iyileştirilmesine ve geliştirilmesine yönelik müdahaleleri planlamak,
Atatürkçülükle ilgili konuların üzerinde durarak çalışmaların buna göre planlanmasını
sağlamak,
öğretim programındaki konu ve kazanım ağırlıklarını dikkate alarak yıllık plan ve ders
planlarını hazırlamak ve uygulamak,
özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için geliştirilen bireyselleştirilmiş eğitim
programları (BEP) ile ders planlarını görüşmek,
okul ve çevre imkânları doğrultusunda yapılacak deney, proje, gezi ve gözlemleri
planlamak,
öğrenci başarısının ölçülmesi ve değerlendirilmesi amacıyla sınav analizleri yapmak,
sınavları, beceri sınavlarını ve ortak sınavları planlamak,
öğrencilerin ulusal ve uluslararası düzeyde katıldıkları çeşitli sınav ve yarışmalarda
aldıkları sonuçlara ilişkin başarı durumlarını görüşmek,
görsel sanatlar, müzik, beden eğitimi dersleriyle uygulamalı diğer derslerin
değerlendirilmesinde dikkate alınacak hususları tespit etmek; sınavların şekil, sayı ve
süresiyle ürün değerlendirme ölçütlerini belirlemek,
öğretim programları, okul ve çevre şartlarını dikkate alarak eğitim kurumlarının
kademe ve türüne göre proje konuları ile performans çalışmalarını belirlemek ve
bunların değerlendirilmesinde kullanılacak ölçekleri hazırlamak,
iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini değerlendirmek için eğitim‐öğretim yılı içerisinde
düzenli olarak bir araya gelirler.
Öğrenciler için geliştirilmiş öğrenmenin anahtarının eğitimciler için sürekli öğrenme
olduğu varsayımı altında çalışan zümreler, öğretim uygulamalarının etkililiğini
artırmak için sürekli olarak sorgular ve araştırırlar. Bu bakımdan zümre çalışmaları,
öğretmenlerin meslektaşlarıyla sadece eğitim‐öğretimle ilgili rutin işleri tartışmak ve
bu işleri gerçekleştirmek için iş birliği yapmak amacıyla belirli aralıklarla bir araya
geldikleri düzenli toplantılardan çok daha fazlasıdır. Okulun yapısı ve kültürü üzerinde
yaygın ve sürekli bir etkisi vardır. Zümrelerin ve zümre çalışmalarının güçlendirilmesi,
etkililik, verimliliklerinin artırılması, ülke genelinde sistematik bir yapıya
dönüştürülmesi bu bakımdan büyük önem taşımaktadır.
4