Page 5 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 5

 öğrenci başarısının izlenmesi ve değerlendirilmesinde kullanılacak ölçme araçlarını

                             geliştirmek,  uygulamak,  öğrenci  başarı  verilerini  analiz  ederek öğrenmenin

                             iyileştirilmesine ve geliştirilmesine yönelik müdahaleleri planlamak,

                            Atatürkçülükle ilgili konuların üzerinde durarak çalışmaların buna göre planlanmasını

                             sağlamak,
                            öğretim programındaki konu ve kazanım ağırlıklarını dikkate alarak yıllık plan ve ders

                             planlarını hazırlamak ve uygulamak,

                            özel  eğitim  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için  geliştirilen  bireyselleştirilmiş  eğitim

                             programları (BEP) ile ders planlarını görüşmek,

                            okul ve çevre imkânları doğrultusunda yapılacak deney, proje, gezi ve gözlemleri
                             planlamak,

                            öğrenci başarısının ölçülmesi ve değerlendirilmesi amacıyla sınav analizleri yapmak,

                            sınavları, beceri sınavlarını ve ortak sınavları planlamak,

                            öğrencilerin ulusal ve uluslararası düzeyde katıldıkları çeşitli sınav ve yarışmalarda
                             aldıkları sonuçlara ilişkin başarı durumlarını görüşmek,

                            görsel  sanatlar,  müzik,  beden  eğitimi  dersleriyle  uygulamalı  diğer  derslerin

                             değerlendirilmesinde dikkate alınacak hususları tespit etmek; sınavların şekil, sayı ve

                             süresiyle ürün değerlendirme ölçütlerini belirlemek,
                            öğretim  programları,  okul  ve  çevre  şartlarını  dikkate  alarak  eğitim  kurumlarının

                             kademe ve türüne göre proje konuları ile performans çalışmalarını belirlemek ve

                             bunların değerlendirilmesinde kullanılacak ölçekleri hazırlamak,

                            iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini değerlendirmek için eğitim‐öğretim yılı içerisinde

                             düzenli olarak bir araya gelirler.

                            Öğrenciler için geliştirilmiş öğrenmenin anahtarının eğitimciler için sürekli öğrenme

                            olduğu  varsayımı  altında  çalışan  zümreler,  öğretim  uygulamalarının  etkililiğini

                            artırmak için sürekli olarak sorgular ve araştırırlar. Bu bakımdan zümre çalışmaları,

                            öğretmenlerin meslektaşlarıyla sadece eğitim‐öğretimle ilgili rutin işleri tartışmak ve
                            bu  işleri  gerçekleştirmek  için  iş  birliği  yapmak  amacıyla  belirli  aralıklarla  bir  araya

                            geldikleri düzenli toplantılardan çok daha fazlasıdır. Okulun yapısı ve kültürü üzerinde

                            yaygın ve sürekli bir etkisi vardır. Zümrelerin ve zümre çalışmalarının güçlendirilmesi,

                            etkililik,  verimliliklerinin  artırılması,  ülke  genelinde  sistematik  bir  yapıya
                            dönüştürülmesi bu bakımdan büyük önem taşımaktadır.



                                                            4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10