Page 10 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 10

İş Birliği



                            Zümreler,  “iş  birliği  yoluyla  öğretmenler  tek  başlarına  yapabileceklerinden  daha

                            fazlasını  başarır”  önermesine  dayanmaktadır.  İş  birliği,  öğrencinin  öğrenmesinde
                            sorumluluğu paylaşmak için bir mekanizma ve bu ortak amaç doğrultusunda birlikte

                            çalışmak için bir araç sağlar.


                            Zümreleri oluşturan öğretmenler, herkes için ortak öğrenme amaçlarına ulaşmak için

                            birlikte  çalışmaları  gerektiğinin  farkındadır.  Zümrelerde  iş  birliği;  öğretmenlerin,
                            öğrenciler için daha iyi öğrenme sonuçlarına yol açacak şekilde sınıf uygulamalarını

                            etkili kılmak için birlikte çalıştıkları sistematik bir süreci temsil eder. İş birliği zor bir

                            iştir; zaman, uygulama ve hesap verebilirlik gerektirir. Çoğu zaman “iş birliği” terimi

                            cana yakınlık ile özdeşleştirilmekte ve toplulukları oluşturan kişiler grup arkadaşlığı

                            oluşturmaya odaklanmaktadırlar. Ancak iş birliği, amacın kendisi değil, bir araçtır. İş
                            birliği, zümreleri oluşturan öğretmenlerin belirli aralıklarla bir araya gelerek toplantı

                            yapması  ile  sınırlı  değildir.  İş  birliğinin  etkili  ve  başarılı  olabilmesi  için  işbirlikli

                            toplantıların  belirli  bir  konuya  odaklanması  ve  ölçülebilir,  somut  eylemlerle
                            sonuçlandırılması gerekir. Bu, zaman ve sebat gerektirir.


                            Öğretmenlerin, öğretim hakkında konuşmaları, öğretim uygulamaları hakkında geri

                            bildirim  almaları,  dersleri  birlikte  tasarlamaları,  birbirlerine  öğretmeleri  ve

                            birbirlerinden öğrenmek için iş birliği yapmaları öğrenci öğrenmesini ve okul başarısını
                            artıracaktır.  Bu  bakımdan  zümreleri  oluşturan  öğretmenler,  eğitim  öğretim  yılı

                            boyunca düzenli olarak yüz yüze ve/veya çevrim içi ortamlarda bir araya gelmek için

                            zaman ayırmalıdırlar. Eğitim öğretim yılı başında bu zamanı nasıl değerlendireceklerini

                            etkili ve sistematik biçimde planlamalıdırlar.




















                                                            9
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15