Page 10 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 10
İş Birliği
Zümreler, “iş birliği yoluyla öğretmenler tek başlarına yapabileceklerinden daha
fazlasını başarır” önermesine dayanmaktadır. İş birliği, öğrencinin öğrenmesinde
sorumluluğu paylaşmak için bir mekanizma ve bu ortak amaç doğrultusunda birlikte
çalışmak için bir araç sağlar.
Zümreleri oluşturan öğretmenler, herkes için ortak öğrenme amaçlarına ulaşmak için
birlikte çalışmaları gerektiğinin farkındadır. Zümrelerde iş birliği; öğretmenlerin,
öğrenciler için daha iyi öğrenme sonuçlarına yol açacak şekilde sınıf uygulamalarını
etkili kılmak için birlikte çalıştıkları sistematik bir süreci temsil eder. İş birliği zor bir
iştir; zaman, uygulama ve hesap verebilirlik gerektirir. Çoğu zaman “iş birliği” terimi
cana yakınlık ile özdeşleştirilmekte ve toplulukları oluşturan kişiler grup arkadaşlığı
oluşturmaya odaklanmaktadırlar. Ancak iş birliği, amacın kendisi değil, bir araçtır. İş
birliği, zümreleri oluşturan öğretmenlerin belirli aralıklarla bir araya gelerek toplantı
yapması ile sınırlı değildir. İş birliğinin etkili ve başarılı olabilmesi için işbirlikli
toplantıların belirli bir konuya odaklanması ve ölçülebilir, somut eylemlerle
sonuçlandırılması gerekir. Bu, zaman ve sebat gerektirir.
Öğretmenlerin, öğretim hakkında konuşmaları, öğretim uygulamaları hakkında geri
bildirim almaları, dersleri birlikte tasarlamaları, birbirlerine öğretmeleri ve
birbirlerinden öğrenmek için iş birliği yapmaları öğrenci öğrenmesini ve okul başarısını
artıracaktır. Bu bakımdan zümreleri oluşturan öğretmenler, eğitim öğretim yılı
boyunca düzenli olarak yüz yüze ve/veya çevrim içi ortamlarda bir araya gelmek için
zaman ayırmalıdırlar. Eğitim öğretim yılı başında bu zamanı nasıl değerlendireceklerini
etkili ve sistematik biçimde planlamalıdırlar.
9