Page 14 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 14

Tüm bu soruları cevaplayabilmek için zümreler:


                            • yeterli ve yetersiz olarak tanımlanan öğrenci performansını neyin karakterize ettiği

                            konusunda ortak bir anlayış geliştirmelidir.


                            • Öğrencilerin öncelikli kazanımlardaki ilerlemesini izlemek için ortak biçimlendirici ve
                            özetleyici değerlendirmeler geliştirmeli ve kullanmalıdır. Bu değerlendirmeler yerel ve

                            ulusal değerlendirmelerle uyumlu olmalıdır.


                            • Her bir öncelikli kazanım için yeterlilik ölçütleri geliştirmelidir.


                            • Yeterliliği gösterecek verileri, kanıtları toplamak için kullanılacak ölçme araçları ve
                            uygulanacak değerlendirme yöntemlerini belirlemelidir. Bunun için zümreler, mevcut

                            veri  tabanlarından  yararlanabilir;  uygun  yeterlilik  seviyelerini  gösteren  modeller,

                            değerlendirme ölçütleri ve kontrol listeleri bulabilir veya oluşturabilir.


                            •  Kullanılacak  biçimlendirici  ve/veya  özetleyici  değerlendirme  ölçütlerini  ve  bu
                            değerlendirmelerde  öğrenci  başarısına  ilişkin  verilerin  analiz  yöntemlerini

                            belirlemelidir. Öğrencilerin ne bildiklerini ve yapabileceklerini belirlemek için öğrenci

                            çalışmalarını analiz etmelidir.


                            • Ortak olarak uygulanacak ölçme araçları geliştirmeli ve bunların ne zaman, nasıl
                            uygulanacağına ilişkin planlama yapmalıdır.


                            •  Öğrenme  boşluklarını  kapatmak  veya  öğrencileri  belirlenen  başarı  standardının

                            ötesine  taşımak  için  farklılaştırma,  müdahale  ve  zenginleştirme  deneyimleri

                            oluşturmalıdır.

                            •  Yeterlilik  seviyelerini  ve  değerlendirme  ölçütlerini  öğrencilerle  paylaşarak

                            öğrencilerin  yeterliliklerinin  ve  öğrenmedeki  ilerlemelerinin  hangi  yollarla

                            değerlendirileceğinin tam olarak farkında olmalarını sağlamalıdır.

















                                                           13
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19