Page 14 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 14
Tüm bu soruları cevaplayabilmek için zümreler:
• yeterli ve yetersiz olarak tanımlanan öğrenci performansını neyin karakterize ettiği
konusunda ortak bir anlayış geliştirmelidir.
• Öğrencilerin öncelikli kazanımlardaki ilerlemesini izlemek için ortak biçimlendirici ve
özetleyici değerlendirmeler geliştirmeli ve kullanmalıdır. Bu değerlendirmeler yerel ve
ulusal değerlendirmelerle uyumlu olmalıdır.
• Her bir öncelikli kazanım için yeterlilik ölçütleri geliştirmelidir.
• Yeterliliği gösterecek verileri, kanıtları toplamak için kullanılacak ölçme araçları ve
uygulanacak değerlendirme yöntemlerini belirlemelidir. Bunun için zümreler, mevcut
veri tabanlarından yararlanabilir; uygun yeterlilik seviyelerini gösteren modeller,
değerlendirme ölçütleri ve kontrol listeleri bulabilir veya oluşturabilir.
• Kullanılacak biçimlendirici ve/veya özetleyici değerlendirme ölçütlerini ve bu
değerlendirmelerde öğrenci başarısına ilişkin verilerin analiz yöntemlerini
belirlemelidir. Öğrencilerin ne bildiklerini ve yapabileceklerini belirlemek için öğrenci
çalışmalarını analiz etmelidir.
• Ortak olarak uygulanacak ölçme araçları geliştirmeli ve bunların ne zaman, nasıl
uygulanacağına ilişkin planlama yapmalıdır.
• Öğrenme boşluklarını kapatmak veya öğrencileri belirlenen başarı standardının
ötesine taşımak için farklılaştırma, müdahale ve zenginleştirme deneyimleri
oluşturmalıdır.
• Yeterlilik seviyelerini ve değerlendirme ölçütlerini öğrencilerle paylaşarak
öğrencilerin yeterliliklerinin ve öğrenmedeki ilerlemelerinin hangi yollarla
değerlendirileceğinin tam olarak farkında olmalarını sağlamalıdır.
13