Page 9 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 9

Üç Büyük Fikir













                                                      İş birliği                 Sonuca
                            Öğrenmeye
                                                                               odaklanma
                             odaklanma
                                                     Şekil 1. Üç Büyük Fikir



                            Tüm  öğrencilerin  yüksek  düzeyde  öğrenmesini  sağlamak  zümrelerin  temel

                            hedeflerinden biridir. Tüm öğrencilerin etkili bir şekilde öğrenmesine yardımcı olmak
                            için sonuçlara (öğrenci öğrenmesinin kanıtlarına) odaklanılmalı ve sonuçlar, öğretim

                            uygulamalarını  geliştirmek  ve  müdahaleye  veya  zenginleştirmeye  ihtiyaç  duyan

                            öğrencilere yanıt vermek için kullanılmalıdır. Bu, iş birlikli ve kolektif bir çaba gerektirir.


           Öğrenmeye Odaklanma


                            Öğrenci öğrenmesinin geliştirilmesi ve zenginleştirilmesi, zümre çalışmalarının odak

                            noktası olmalıdır. Her öğrencinin öğrenebileceği inancıyla hareket eden zümreler hem

                            okulun hem de okul çalışanlarının temel sorumluluğu olarak tüm öğrenciler için yüksek
                            düzeyde  öğrenmeyi  benimsemelidir.  Bu  amaca  ulaşmak  için  zümrelerdeki

                            öğretmenler;


                            her öğrencinin tam olarak neyi öğrenmesi gerektiğini netleştirmeli,

                            öğrencilerin  öğrenmesini  geliştirmek  için  kendi  öğretim  stratejisi  repertuarlarını

                             zenginleştirmeli,

                            her öğrencinin öğrenimini zamanında izlemeli ve değerlendirmeli,
                            öğrencilerin zorlandıklarında öğrenme için ek zaman ve destek almalarını sağlayan

                             sistematik müdahaleler sağlamalı,

                            öğrenciler öğretilmesi hedeflenen konuda ustalaştığında öğrenmeyi genişletmeli ve

                             zenginleştirmeli,

                            öğrencilerin öğrenmesine yardım etmede daha etkili olmak için, sürekli öğrenmeye
                             ve mesleki olarak gelişmeye devam etmelidir.




                                                            8
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14