Page 12 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 12

Dört Kritik Soru




           Örgün  eğitimin  temel  görevi  sadece  öğrencilere  bilgi  aktarılmasını  sağlamak  değil  aynı  zamanda

           öğrenmelerini de sağlamaktır. Öğretmeye odaklanmaktan öğrenmeye odaklanmaya yönelik değişimin,
           öğrenciler  ve  okullar  üzerinde  derin  etkileri  olacaktır.  Öğretmenler  ve  diğer  okul  personeli  tüm

           öğrencilerin temel bilgi ve becerileri öğrenmesini, kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almasını ve

           yüksek düzeyde başarıyı benimsemesini sağlamak için birlikte çalışmalıdırlar. Bu amaca ulaşmak için

           zümreler  çalışmalarını  öğrenci  öğrenmesine  ilişkin  4  kritik  sorunun  cevabını  keşfetmeye
           odaklamalıdırlar.  Bu  sorulara  verilecek  cevaplar;  öğretmenlerin her öğrencinin  tam  olarak neyi

           öğrenmesi  gerektiğini  netleştirmesine,  her  öğrencinin  öğrenmesini  zamanında  nasıl  izleyebileceğini

           düşünmesine,  öğrenci  öğrenmesini  artırmak  ve  zenginleştirmek  için  sistematik  müdahaleler

           yapılmasına rehberlik edecektir.






            • Öğretim programı                                                          • Özetleyici değerlendirmeler
             kazanımları                                                                         (yazılı sınavlar vb.)
            • Öncelikli öğrenme hedefleri                                                          • Biçimlendirici
            • İlerleme hızı                                                                      değerlendirmeler
                                                                                        • Anlamayı kontrol etme (ara
                                                                                        sınavlar, sözlü sınavlar, soru‐
                                                                                              cevap oturumları vb.)
                                                                                                    • Sonuç analizi

                                       Her öğrencinin ne          Her öğrencinin
                                          öğrenmesini            öğrendiğini nasıl
                                          bekliyoruz?              anlayacağız?








                                           Öğrenciler
                                          öğrenmede                  Öğrenciler
                                              zorluk             öğrendiklerinde
                                       yaşadıklarında ne           ne yapacağız?
                                           yapacağız?

            • Farklılaştırılmış öğretim                                                    • Farklılaştırılmış öğretim
            • Etüt, ders tekrarı vb.                                                     • Zenginleştirilmiş öğrenme
             müdahaleler                                                                               aktiviteleri








                                                      Şekil 2. Dört Kritik Soru

                                                           11
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17