Page 12 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 12
Dört Kritik Soru
Örgün eğitimin temel görevi sadece öğrencilere bilgi aktarılmasını sağlamak değil aynı zamanda
öğrenmelerini de sağlamaktır. Öğretmeye odaklanmaktan öğrenmeye odaklanmaya yönelik değişimin,
öğrenciler ve okullar üzerinde derin etkileri olacaktır. Öğretmenler ve diğer okul personeli tüm
öğrencilerin temel bilgi ve becerileri öğrenmesini, kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almasını ve
yüksek düzeyde başarıyı benimsemesini sağlamak için birlikte çalışmalıdırlar. Bu amaca ulaşmak için
zümreler çalışmalarını öğrenci öğrenmesine ilişkin 4 kritik sorunun cevabını keşfetmeye
odaklamalıdırlar. Bu sorulara verilecek cevaplar; öğretmenlerin her öğrencinin tam olarak neyi
öğrenmesi gerektiğini netleştirmesine, her öğrencinin öğrenmesini zamanında nasıl izleyebileceğini
düşünmesine, öğrenci öğrenmesini artırmak ve zenginleştirmek için sistematik müdahaleler
yapılmasına rehberlik edecektir.
• Öğretim programı • Özetleyici değerlendirmeler
kazanımları (yazılı sınavlar vb.)
• Öncelikli öğrenme hedefleri • Biçimlendirici
• İlerleme hızı değerlendirmeler
• Anlamayı kontrol etme (ara
sınavlar, sözlü sınavlar, soru‐
cevap oturumları vb.)
• Sonuç analizi
Her öğrencinin ne Her öğrencinin
öğrenmesini öğrendiğini nasıl
bekliyoruz? anlayacağız?
Öğrenciler
öğrenmede Öğrenciler
zorluk öğrendiklerinde
yaşadıklarında ne ne yapacağız?
yapacağız?
• Farklılaştırılmış öğretim • Farklılaştırılmış öğretim
• Etüt, ders tekrarı vb. • Zenginleştirilmiş öğrenme
müdahaleler aktiviteleri
Şekil 2. Dört Kritik Soru
11