Page 16 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 16

•  Geleneksel  yeniden  öğretme  veya  iyileştirme  uygulamalarının  ötesinde  çeşitli

                            müdahaleler keşfetmelidir.


                            • Öğrenci öğrenmesini artırmak için uygulanacak müdahalelerin, öğrencilerin bireysel

                            öğrenme ihtiyaçlarına uygun olduğundan emin olmalıdır.

                            • Olumlu bir etkiye sahip olup olmadıklarını belirlemek amacıyla tüm müdahalelerin

                            sıklıkla  izlendiğinden  ve  değerlendirildiğinden  emin  olmak  için bir sistem

                            oluşturmalıdır. Etkisiz müdahaleler değiştirilmeli veya durdurulmalıdır.

                            Müdahale bireysel olarak öğretmene bırakılmamalıdır. Bir öğrenci öğrenmede zorluk

                            yaşıyorsa o öğrenciye ekstra zaman ve destek sağlamak için okul çapında sistemsel bir

                            yanıt olmalı, öğrencilere zorlukla karşılaştıklarında nasıl yardım sağlanacağına ilişkin

                            sistematik bir müdahale planı geliştirilmelidir. Okul, ek zamana ve desteğe ihtiyacı

                            olan öğrencileri hızla belirlemelidir. Bu tür durumlarda iyileştirmeden çok müdahaleye
                            odaklanılmalıdır.




            Müdahale Örnekleri


            Farklılaştırılmış öğretim, anında geri bildirim, ortak öğretim, farklı öğrenme düzeylerine göre öğretim materyalleri

            hazırlama, ek süre sağlama, esnek gruplama, öğretim stratejilerini değiştirme, etüt, hafta sonu kursları vb.







           Öğrenciler öğrendiklerinde ne yapacağız? (Hızlandırma/Zenginleştirme)



                            Zümreler, temel bilgi ve becerilerde ustalaşan öğrencilerde öğrenmeyi nasıl daha fazla

                            derinleştirebileceklerine  ve  zenginleştirebileceklerine  dair  planlama  yapmalı  ve
                            müdahale stratejileri belirlemelidir.


                            Bunun için zümreler;


                            • öğrencilerin hâlihazırda öğretilmesi planlanan içeriği bilip bilmediğini belirlemek için

                            ön değerlendirme stratejileri kullanmalıdır. Ön değerlendirmeler için ölçme araçları
                            geliştirmelidir.


                            • kazanımlardaki içeriği hâlihazırda kavramış ve becerileri edinmiş öğrenciler için ileri

                            düzey öğretim materyalleri hazırlanmalı ve bireysel ya da grup olarak katılabilecekleri
                                                           15
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21