Page 16 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 16
• Geleneksel yeniden öğretme veya iyileştirme uygulamalarının ötesinde çeşitli
müdahaleler keşfetmelidir.
• Öğrenci öğrenmesini artırmak için uygulanacak müdahalelerin, öğrencilerin bireysel
öğrenme ihtiyaçlarına uygun olduğundan emin olmalıdır.
• Olumlu bir etkiye sahip olup olmadıklarını belirlemek amacıyla tüm müdahalelerin
sıklıkla izlendiğinden ve değerlendirildiğinden emin olmak için bir sistem
oluşturmalıdır. Etkisiz müdahaleler değiştirilmeli veya durdurulmalıdır.
Müdahale bireysel olarak öğretmene bırakılmamalıdır. Bir öğrenci öğrenmede zorluk
yaşıyorsa o öğrenciye ekstra zaman ve destek sağlamak için okul çapında sistemsel bir
yanıt olmalı, öğrencilere zorlukla karşılaştıklarında nasıl yardım sağlanacağına ilişkin
sistematik bir müdahale planı geliştirilmelidir. Okul, ek zamana ve desteğe ihtiyacı
olan öğrencileri hızla belirlemelidir. Bu tür durumlarda iyileştirmeden çok müdahaleye
odaklanılmalıdır.
Müdahale Örnekleri
Farklılaştırılmış öğretim, anında geri bildirim, ortak öğretim, farklı öğrenme düzeylerine göre öğretim materyalleri
hazırlama, ek süre sağlama, esnek gruplama, öğretim stratejilerini değiştirme, etüt, hafta sonu kursları vb.
Öğrenciler öğrendiklerinde ne yapacağız? (Hızlandırma/Zenginleştirme)
Zümreler, temel bilgi ve becerilerde ustalaşan öğrencilerde öğrenmeyi nasıl daha fazla
derinleştirebileceklerine ve zenginleştirebileceklerine dair planlama yapmalı ve
müdahale stratejileri belirlemelidir.
Bunun için zümreler;
• öğrencilerin hâlihazırda öğretilmesi planlanan içeriği bilip bilmediğini belirlemek için
ön değerlendirme stratejileri kullanmalıdır. Ön değerlendirmeler için ölçme araçları
geliştirmelidir.
• kazanımlardaki içeriği hâlihazırda kavramış ve becerileri edinmiş öğrenciler için ileri
düzey öğretim materyalleri hazırlanmalı ve bireysel ya da grup olarak katılabilecekleri
15