Page 20 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 20
BÖLÜM 2
TAKIM OLMAK
Zümre çalışmalarının başarılı olabilmesi; öğretmenlerin, okul yönetiminin, ilçe, il ve
Bakanlık yetkililerinin her öğrencinin öğrenmesini, katılımını ve esenliğini iyileştirmek
için birlikte iş birliği içerisinde çalışmasıyla mümkün olabilir. Bunun için tüm
paydaşların üzerlerine düşen rolleri bilmesi ve bu rollerin gerektirdiği sorumlulukları
yerine getirmesi önemlidir.
Zümreler; çalışmalarını bir takım olarak etkili ve verimli bir şekilde yürütebilmek için
birtakım özellikleri, kuralları ve hedefleri paylaşmalıdır. Bu bölümde bu paylaşımın
nasıl sağlanabileceğine ilişkin bazı öneriler ile yapılan çalışmaların kaydedilmesi için
zümre toplantılarında kullanılabilecek şablon örnekleri yer almaktadır. Bu şablonlar,
öğretmenlerin toplantı içeriğine odaklanmasını ve toplantı sırasında yapılan
görüşmelerin not edilmesini kolaylaştıran bir nevi çalışma kâğıdı olarak
düşünülmelidir. Bunların hepsinin doldurulması ve okul yönetimine teslim edilmesi
gibi bir zorunluluk bulunmamaktadır. Şablonlar örnek olarak verilmiştir. Zümreler,
toplantı sırasında not alırken kendi özgün şablonlarını da üretebilirler.
19