Page 20 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 20

BÖLÜM 2





           TAKIM OLMAK





















              Zümre çalışmalarının başarılı olabilmesi; öğretmenlerin, okul yönetiminin, ilçe, il ve


           Bakanlık yetkililerinin her öğrencinin öğrenmesini, katılımını ve esenliğini iyileştirmek

                      için birlikte iş birliği içerisinde çalışmasıyla mümkün olabilir. Bunun için tüm

            paydaşların üzerlerine düşen rolleri bilmesi ve bu rollerin gerektirdiği sorumlulukları

                                                                               yerine getirmesi önemlidir.




             Zümreler; çalışmalarını bir takım olarak etkili ve verimli bir şekilde yürütebilmek için

               birtakım özellikleri, kuralları ve hedefleri paylaşmalıdır. Bu bölümde bu paylaşımın

              nasıl sağlanabileceğine ilişkin bazı öneriler ile yapılan çalışmaların kaydedilmesi için

             zümre toplantılarında kullanılabilecek şablon örnekleri yer almaktadır. Bu şablonlar,

                      öğretmenlerin toplantı içeriğine odaklanmasını ve toplantı sırasında yapılan


                            görüşmelerin not edilmesini kolaylaştıran bir nevi çalışma kâğıdı olarak

              düşünülmelidir. Bunların hepsinin doldurulması ve okul yönetimine teslim edilmesi

               gibi bir zorunluluk bulunmamaktadır. Şablonlar örnek olarak verilmiştir. Zümreler,

                             toplantı sırasında not alırken kendi özgün şablonlarını da üretebilirler.








                                                           19
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25