Page 22 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 22

İş birliği kültürü    Zümredeki tüm öğretmenlerin birbirlerinden öğrendiği, sürekli gelişmeyi
                                  hızlandırmak için ivme oluşturduğu; öğretim programının uygulanması, öğretim
                                  materyallerinin geliştirilmesi, öğretim sürecinin izlenmesi ve değerlendirilmesi
                                  sürecinde kolektif sorumluluk aldığı ve hesap verebilirliği teşvik eden iş birliği kültürü
                                  yapılandırılmalıdır.




            Eylem yönelimi        Zümredeki öğretmenler, bilgilerini ve içgörülerini sürekli olarak eyleme dönüştürür.
                                  Zümreler eylem odaklıdır. İstekleri eyleme ve vizyonları gerçeğe dönüştürmek için
                                  hızla hareket ederler. En güçlü öğrenmenin her zaman harekete geçme bağlamında
                                  gerçekleştiğinin farkındadırlar. Öğrenmede, yeni fikirleri test etmede katılım ve
                                  deneyimin önemini kabul ederler.




            Gizlilik              Gizlilik, zümre toplantıları öğretmenler için güvenli bir ortam olması bakımından
                                  önemlidir. Toplantı bitiminde, toplantıda konuşulan öğrenci verilerini, belirli bir ekip
                                  üyesini veya o üyenin verilerini tartışan bir ekip üyesi varsa bu, zümrenin etkililiğini
                                  ve verimliliğini azaltır. Öğrenci verileri, her zaman eğitim amaçlı paylaşılmalıdır.
                                  Öğretmen ve öğrencilerin mahremiyetini gözeten ve profesyonel şeffaflığı koruyan
                                  düzenlemeler yapılmalıdır.




            Düzenlilik            Zümreleri oluşturan öğretmenler; kanıtlara dayalı olarak eğitim‐öğretim ilerlemesini,
                                  öğretim uygulamalarının etkililiğini, yeni fikirleri tartışmak ve deneyimlerini
                                  paylaşmak için düzenli olarak bir araya gelmelidirler. Öğretmenlerin sene başında
                                  belirlenen belirli aralıklarla yüz yüze ve/veya çevrim içi ortamlarda bir araya gelmesi
                                  öğretim ve öğrenmedeki ilerlemenin izlenmesi ve müdahalelerin zamanında
                                  planlanabilmesi, uygulanabilmesi için önemlidir.




            Karşılıklı güven ve   Zümreleri oluşturan öğretmenler, ortak karar alma ve meslektaş dayanışmasının
            saygı                 desteklendiği ve güçlendirildiği bir ortam oluşturur. Öğretmenler birbirine
                                  güvenmiyorsa ve birbirlerinin farklılıklarına saygı duymuyorsa yapılan çalışmaların
                                  etkililiği ve verimliliğinden söz etmek mümkün olmayacaktır. Öğretmenlerin
                                  öğretimlerinde karşılaştıkları zorluklar hakkında konuşmaktan çekinmedikleri,
                                  başkalarına yapıcı eleştirel yorum yapabildikleri, öğrenmeyle ilgili fikirlerini
                                  rahatlıkla paylaşabildikleri bir ortamın oluşturulması karşılıklı güven ve saygının
                                  oluşması için gereklidir.








                                                           21
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27