Page 22 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 22
İş birliği kültürü Zümredeki tüm öğretmenlerin birbirlerinden öğrendiği, sürekli gelişmeyi
hızlandırmak için ivme oluşturduğu; öğretim programının uygulanması, öğretim
materyallerinin geliştirilmesi, öğretim sürecinin izlenmesi ve değerlendirilmesi
sürecinde kolektif sorumluluk aldığı ve hesap verebilirliği teşvik eden iş birliği kültürü
yapılandırılmalıdır.
Eylem yönelimi Zümredeki öğretmenler, bilgilerini ve içgörülerini sürekli olarak eyleme dönüştürür.
Zümreler eylem odaklıdır. İstekleri eyleme ve vizyonları gerçeğe dönüştürmek için
hızla hareket ederler. En güçlü öğrenmenin her zaman harekete geçme bağlamında
gerçekleştiğinin farkındadırlar. Öğrenmede, yeni fikirleri test etmede katılım ve
deneyimin önemini kabul ederler.
Gizlilik Gizlilik, zümre toplantıları öğretmenler için güvenli bir ortam olması bakımından
önemlidir. Toplantı bitiminde, toplantıda konuşulan öğrenci verilerini, belirli bir ekip
üyesini veya o üyenin verilerini tartışan bir ekip üyesi varsa bu, zümrenin etkililiğini
ve verimliliğini azaltır. Öğrenci verileri, her zaman eğitim amaçlı paylaşılmalıdır.
Öğretmen ve öğrencilerin mahremiyetini gözeten ve profesyonel şeffaflığı koruyan
düzenlemeler yapılmalıdır.
Düzenlilik Zümreleri oluşturan öğretmenler; kanıtlara dayalı olarak eğitim‐öğretim ilerlemesini,
öğretim uygulamalarının etkililiğini, yeni fikirleri tartışmak ve deneyimlerini
paylaşmak için düzenli olarak bir araya gelmelidirler. Öğretmenlerin sene başında
belirlenen belirli aralıklarla yüz yüze ve/veya çevrim içi ortamlarda bir araya gelmesi
öğretim ve öğrenmedeki ilerlemenin izlenmesi ve müdahalelerin zamanında
planlanabilmesi, uygulanabilmesi için önemlidir.
Karşılıklı güven ve Zümreleri oluşturan öğretmenler, ortak karar alma ve meslektaş dayanışmasının
saygı desteklendiği ve güçlendirildiği bir ortam oluşturur. Öğretmenler birbirine
güvenmiyorsa ve birbirlerinin farklılıklarına saygı duymuyorsa yapılan çalışmaların
etkililiği ve verimliliğinden söz etmek mümkün olmayacaktır. Öğretmenlerin
öğretimlerinde karşılaştıkları zorluklar hakkında konuşmaktan çekinmedikleri,
başkalarına yapıcı eleştirel yorum yapabildikleri, öğrenmeyle ilgili fikirlerini
rahatlıkla paylaşabildikleri bir ortamın oluşturulması karşılıklı güven ve saygının
oluşması için gereklidir.
21