Page 23 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 23
Okuldaki Diğer Zümreler ve Kurullarla İş Birliği
9. sınıf şube öğretmenler kurulu Zümre (disiplin alanı)
10. sınıf şube öğretmenler kurulu Zümre (disiplin alanı)
11. sınıf şube öğretmenler kurulu Kurullar arası iletişim Zümreler arası iletişim Dikey iletişim Zümre (disiplin alanı)
12. sınıf şube öğretmenler kurulu Zümre (disiplin alanı)
Zümre (disiplin alanı)
Yatay iletişim
Kurullar ve zümreler arası
iletişim Zümre (disiplin alanı)
Zümre çalışmalarının etkili ve verimli bir şekilde yürütülebilmesi, tüm okul
paydaşlarının öğrenci öğrenmesine yönelik okul olarak belirlenen ortak hedefler
doğrultusunda iş birliği içerisinde çalışmasıyla mümkün olacaktır. Bu bakımdan farklı
disiplin alanlarına ait zümrelerin ve zümreleri oluşturan öğretmenlerin ortak bir dil
oluşturmak için sürekli iletişim hâlinde olmaları önemlidir.
Farklı disiplin alanlarına ait zümreler;
• Disiplinler arası ilişkilendirme yapılabilecek kazanımların belirlenmesi ve bu
kazanımların işlenmesi sürecinde kullanılabilecek öğretim materyallerinin
geliştirilmesi, öğretim stratejilerinin belirlenmesi,
• Öğrencilerin farklı derslerde gösterdikleri performansın paylaşılması, öğrencilerin
performansını artırmak amacıyla yapılacak müdahalelerin belirlenmesi ve
uygulanması gibi konularda iş birliği yapmak için düzenli olarak bir araya gelebilir ve
deneyimlerini meslektaşlarıyla paylaşabilirler.
22