Page 23 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 23

Okuldaki Diğer Zümreler ve Kurullarla İş Birliği















            9. sınıf şube öğretmenler kurulu                                         Zümre (disiplin alanı)


            10. sınıf şube öğretmenler kurulu                                        Zümre (disiplin alanı)



            11. sınıf şube öğretmenler kurulu             Kurullar arası iletişim      Zümreler arası iletişim   Dikey iletişim   Zümre (disiplin alanı)


            12. sınıf şube öğretmenler kurulu                                        Zümre (disiplin alanı)


                                                                                     Zümre (disiplin alanı)
                                                           Yatay iletişim
                                                         Kurullar ve zümreler arası
                                                               iletişim              Zümre (disiplin alanı)



                            Zümre  çalışmalarının  etkili  ve  verimli  bir  şekilde  yürütülebilmesi, tüm okul

                            paydaşlarının  öğrenci  öğrenmesine  yönelik  okul  olarak  belirlenen  ortak  hedefler

                            doğrultusunda iş birliği içerisinde çalışmasıyla mümkün olacaktır. Bu bakımdan farklı
                            disiplin alanlarına ait zümrelerin ve zümreleri oluşturan öğretmenlerin ortak bir dil

                            oluşturmak için sürekli iletişim hâlinde olmaları önemlidir.


                            Farklı disiplin alanlarına ait zümreler;


                            •  Disiplinler  arası  ilişkilendirme  yapılabilecek  kazanımların  belirlenmesi  ve  bu
                            kazanımların  işlenmesi  sürecinde  kullanılabilecek  öğretim  materyallerinin

                            geliştirilmesi, öğretim stratejilerinin belirlenmesi,


                            • Öğrencilerin farklı derslerde gösterdikleri performansın paylaşılması, öğrencilerin

                            performansını  artırmak  amacıyla  yapılacak  müdahalelerin  belirlenmesi  ve
                            uygulanması gibi konularda iş birliği yapmak için düzenli olarak bir araya gelebilir ve

                            deneyimlerini meslektaşlarıyla paylaşabilirler.


                                                           22
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28