Page 28 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 28
Zümre Toplantıları
Zümre toplantılarının verimli olması için:
• Toplantılar ders saatleri dışında yapılmalıdır.
• Toplantı gündemine uyulmalıdır. Gündem, toplantılar sırasında öğretmenlerin
konuya odaklanmasını ve zamanın etkili şekilde kullanılmasını sağlamak için önemlidir.
• Öğretmenler, toplantıdan önce gündemi okumalı; toplantı öncesinde gerekli
materyalleri ve öğrenci öğrenmesine ilişkin kanıtları toplayarak hazırlık yapmalı ve
toplantı sırasında gündem konusuna odaklanmalıdır.
• Profesyonel makaleler, güncel araştırma bulguları toplantılara entegre edilmelidir.
Disiplin alanı ve eğitim alanındaki güncel gelişmelere ayak uydurmak profesyonel
olmanın bir parçasıdır. Zümre toplantısı makaleleri ve araştırma bulgularını okumanın
yeri değildir. Okuma, toplantı dışında gerçekleştirilmeli ve bunlardan elde edilen
bilgilerin paylaşımı toplantı gündeminin bir parçası olmalıdır.
• Toplantılarda akademik konular üzerine odaklanılmalıdır. Toplantılarda öğretmenler
eylem planının uygulanması sürecinde nerede olduklarını, deneyimlerini, işe yarayan
veya yaramayan öğretim uygulamalarını paylaşmalı, öğrencilerin öğrenmesine ilişkin
verileri analiz etmeli ve kanıtları incelemelidir.
• Her toplantı sonrasında bir sonraki toplantı için planlama ve görev dağılımı
yapılmalıdır.
• Kasım ve nisan ayları başta olmak üzere zümrelerin sene başında hazırlanan eylem
planının etkili şekilde yürütülüp yürütülemediğini değerlendirmek, oluşabilecek farklı
durumlara ilişkin planda güncellemeler yapmak, öğrenci öğrenmesine dair kanıtları
zamanında paylaşmak ve acil müdahaleleri belirlemek, deneyimlerini ve uyguladıkları
öğretim yöntemlerini paylaşmak için bir araya gelmeleri çalışmaların daha etkili bir
şekilde yürütülmesine ve öğretmenler arasındaki profesyonel iş birliğinin artmasına
katkı sağlayacaktır.
27