Page 28 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 28

Zümre Toplantıları




                            Zümre toplantılarının verimli olması için:


                            • Toplantılar ders saatleri dışında yapılmalıdır.


                            •  Toplantı  gündemine  uyulmalıdır.  Gündem,  toplantılar  sırasında  öğretmenlerin

                            konuya odaklanmasını ve zamanın etkili şekilde kullanılmasını sağlamak için önemlidir.


                            •  Öğretmenler,  toplantıdan  önce  gündemi  okumalı;  toplantı  öncesinde  gerekli

                            materyalleri ve öğrenci öğrenmesine ilişkin kanıtları toplayarak hazırlık yapmalı ve

                            toplantı sırasında gündem konusuna odaklanmalıdır.


                            • Profesyonel makaleler, güncel araştırma bulguları toplantılara entegre edilmelidir.


                            Disiplin  alanı  ve  eğitim  alanındaki  güncel  gelişmelere  ayak  uydurmak  profesyonel

                            olmanın bir parçasıdır. Zümre toplantısı makaleleri ve araştırma bulgularını okumanın
                            yeri  değildir.  Okuma,  toplantı  dışında  gerçekleştirilmeli  ve  bunlardan  elde  edilen

                            bilgilerin paylaşımı toplantı gündeminin bir parçası olmalıdır.


                            • Toplantılarda akademik konular üzerine odaklanılmalıdır. Toplantılarda öğretmenler

                            eylem planının uygulanması sürecinde nerede olduklarını, deneyimlerini, işe yarayan

                            veya yaramayan öğretim uygulamalarını paylaşmalı, öğrencilerin öğrenmesine ilişkin

                            verileri analiz etmeli ve kanıtları incelemelidir.


                            •  Her  toplantı  sonrasında  bir  sonraki  toplantı  için  planlama  ve  görev  dağılımı

                            yapılmalıdır.


                            • Kasım ve nisan ayları başta olmak üzere zümrelerin sene başında hazırlanan eylem

                            planının etkili şekilde yürütülüp yürütülemediğini değerlendirmek, oluşabilecek farklı
                            durumlara ilişkin planda güncellemeler yapmak, öğrenci öğrenmesine dair kanıtları

                            zamanında paylaşmak ve acil müdahaleleri belirlemek, deneyimlerini ve uyguladıkları

                            öğretim yöntemlerini paylaşmak için bir araya gelmeleri çalışmaların daha etkili bir

                            şekilde yürütülmesine ve öğretmenler arasındaki profesyonel iş birliğinin artmasına
                            katkı sağlayacaktır.







                                                           27
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33