Page 31 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 31
4. AŞAMA Ders Yılının Bitimini Takip Eden Hafta • Öğrenci öğrenmesine ilişkin verilerin analiz edilmesi ve raporlanması • Uygulanan öğretim stratejileri, ölçme araçları ve öğretim materyallerinin etkililiğinin değerlendirilmesi • Zümre çalışmalarının değerlendirilmesi • Zümre hedeflerine ulaşılma düzeyinin değerlendirilmesi • Bir sonraki eğitim öğretim yılı için önerilerin belirlenmesi • Zümre yıl sonu raporunun tamamlanması • Or
3. AŞAMA İkinci Dönem Birinci Hafta • Öğrenci ilerlemesinin gözden geçirilmesi (öğrenci çalışmalarının incelenmesi, öğrenci öğrenmesine ilişkin verilerin analizi) • Öncelikli kazanımların ölçüldüğü ortak değerlendirmeler /maddeler sonunda elde edilen verilerin analiz edilmesi • Müdahalelerin etkililiğinin değerlendirilmesi • İkinci dönem için eylem planında gerek duyulan düzenlemelerin yapılması • Öğretmen gözlemleri • Yazı
2. AŞAMA Birinci Dönemin Üçüncü Haftası • Ön değerlendirme sonucunda elde edilen öğrenci öğrenmesine ilişkin verilerin analiz edilmesi (en çok zorlanılan kazanımların tespit edilmesi vb.) • Öncelikli kazanımların belirlenmesi • Öncelikli kazanımlar için yeterlilik göstergelerinin tanımlanması • Öncelikli kazanımların öğretiminde kullanılacak öğretim materyallerinin belirlenmesi ve/veya geliştirilmesi • Öncelikli kazanımların öğretimind
1. AŞAMA Dönem Başlamadan Önce • Zümre çalışmalarında uyulacak kuralların belirlenmesi • Okul stratejik planının incelenmesi • Zümre amacının belirlenmesi • Öğretim programının incelenmesi • Önceki yıla ait yıl sonu zümre toplantı tutanağının değerlendirilmesi • Ön değerlendirme için ölçme aracının geliştirilmesi • Derslerin işlenişinde uygulanacak öğretim yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi • Bireyselleştirilmiş eğitim programları (BE
Zümre Çalışmalarının Kapsamı
Zümre Çalışmaları Öğrenci Verileri ve Veri Kaynakları Çıktı ve Kanıtlar
belirlenmesi planlanması Kurallar listesi