Page 26 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 26
• Alınacak kararlara tüm öğretmenlerin katılımını teşvik etmek ve herkesin görüşünün
duyulduğundan emin olmak
HATIRLATMA:
Zümre başkanı olarak görev yapan öğretmenler, planlama/organizasyon becerilerinin
yanı sıra başkalarıyla iyi çalışma becerisine sahip olmalıdır. Zümredeki diğer
öğretmenlerin liderlik kapasitesini, etkinliğini artırmak ve zümrelerine daha etkin bir
şekilde öncülük edebilmek için zümre başkanları; önce kendilerini geliştirmenin
yollarını araştırmalı, sürekli öğrenme ve sürekli araştırma istekliliğini modellemelidir.
Zümre başkanının rolünün, öğretmenlere ne yapacaklarını söylemek, fikirlerini empoze
etmek veya insanları yargılamak olmadığı hatırlanmalıdır.
Okul Yöneticilerinin Rol ve Sorumlulukları
Zümre çalışmalarının etkili ve verimli yürütülmesinde okul yöneticilerinin liderliği
tartışılmaz bir öneme sahiptir. Okul yöneticileri, zümreleri harekete geçirmek sadece
zümreleri değil tüm okulu öğrenen bir organizasyona dönüştürmek için bir takım rol
ve sorumlulukları üstlenmelidir. Bu rol ve sorumluluklar aşağıda listelenmiştir:
• Öğretmenleri zümre çalışmalarına aktif olarak katılmaya teşvik etmek
• Zümrelerin gelişebileceği ve etkili bir biçimde çalışabileceği koşulları oluşturmak
• Öğrenmede zorluk yaşayan öğrenciler için zorunlu müdahalelerin geliştirilmesinde
ve uygulanmasında zümreleri desteklemek
• Zorlanan öğrenciler için zorunlu müdahalelerin mevcut olduğundan ve öğrencilerin
bunlara katılmaktan sorumlu tutulduğundan emin olmak
• Uygun zaman, koşulları oluşturarak ve kaynak temin ederek zümrelerin iş birliği
fırsatlarını desteklemek
• Zümre başkanları ile sürekli iletişimde olmak
• Öğretmenleri zümre kararlarına katılmaktan ve uygulamaktan sorumlu tutmak
• Tüm öğretmenlerin sınıfta en iyi uygulamaları kullanmasını sağlamak ve izlemek
• Bireysel/ekip çabalarını ve başarılarını kutlamak
25