Page 26 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 26

• Alınacak kararlara tüm öğretmenlerin katılımını teşvik etmek ve herkesin görüşünün

                            duyulduğundan emin olmak




                           HATIRLATMA:

                           Zümre başkanı olarak görev yapan öğretmenler, planlama/organizasyon becerilerinin
                              yanı sıra başkalarıyla iyi çalışma becerisine sahip olmalıdır. Zümredeki diğer
                           öğretmenlerin liderlik kapasitesini, etkinliğini artırmak ve zümrelerine daha etkin bir

                           şekilde öncülük edebilmek için zümre başkanları; önce kendilerini geliştirmenin

                           yollarını araştırmalı, sürekli öğrenme ve sürekli araştırma istekliliğini modellemelidir.
                           Zümre başkanının rolünün, öğretmenlere ne yapacaklarını söylemek, fikirlerini empoze

                           etmek veya insanları yargılamak olmadığı hatırlanmalıdır.






                            Okul Yöneticilerinin Rol ve Sorumlulukları


                            Zümre  çalışmalarının  etkili  ve  verimli  yürütülmesinde  okul  yöneticilerinin  liderliği

                            tartışılmaz bir öneme sahiptir. Okul yöneticileri, zümreleri harekete geçirmek sadece

                            zümreleri değil tüm okulu öğrenen bir organizasyona dönüştürmek için bir takım rol

                            ve sorumlulukları üstlenmelidir. Bu rol ve sorumluluklar aşağıda listelenmiştir:

                            • Öğretmenleri zümre çalışmalarına aktif olarak katılmaya teşvik etmek


                            • Zümrelerin gelişebileceği ve etkili bir biçimde çalışabileceği koşulları oluşturmak


                            • Öğrenmede zorluk yaşayan öğrenciler için zorunlu müdahalelerin geliştirilmesinde

                            ve uygulanmasında zümreleri desteklemek

                            • Zorlanan öğrenciler için zorunlu müdahalelerin mevcut olduğundan ve öğrencilerin

                            bunlara katılmaktan sorumlu tutulduğundan emin olmak


                            • Uygun zaman, koşulları oluşturarak ve kaynak temin ederek zümrelerin iş birliği
                            fırsatlarını desteklemek


                            • Zümre başkanları ile sürekli iletişimde olmak


                            • Öğretmenleri zümre kararlarına katılmaktan ve uygulamaktan sorumlu tutmak


                             • Tüm öğretmenlerin sınıfta en iyi uygulamaları kullanmasını sağlamak ve izlemek


                            • Bireysel/ekip çabalarını ve başarılarını kutlamak


                                                           25
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31