Page 24 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 24

Rol ve Beklentiler




                            Zümre çalışmalarının etkili ve verimli bir şekilde yürütülmesinde her öğretmen, okul

                            yöneticisi  ve  diğer  okul  çalışanları  önemli  bir  rol  oynar.  Zümreleri  oluşturan
                            öğretmenler ve diğer okul paydaşları, zümre hedeflerine ulaşılmasına nasıl katkıda

                            bulunabilecekleri konusunda net olduğunda işler daha kolay ve etkili ilerler. Üretken

                            olmak ve zamanı verimli bir şekilde kullanmak için zümrede görev alan öğretmenler

                            birtakım roller üstlenirler. Önemli olan, zümrede rol ve sorumluluk dağılımının açık ve
                            net olmasıdır. Herkesin zümrenin çalışmasına nasıl katkıda bulunacağını ve zümrenin

                            çalışmasını nasıl etkileyeceğini görmesi gerekir. Kimin ne yaptığı konusunda netlik yok

                            ise bu durum belirsizliğe neden olacak ve sürece zarar verecektir.




                                HATIRLATMA:

                                Rol ve görev dağılımı yapmak belirli işlerden sadece belirli kişilerin sorumlu

                                olduğu anlamına gelmemektedir. Zümre çalışmalarının sorumluluğu herkes
                                tarafından paylaşılmalıdır. Çünkü zümrenin amacına ulaşması herkese
                                bağlıdır.







                            Zümrelerde üstlenilebilecek bazı genel rol ve sorumluluklar aşağıda sunulmuştur.


                            Öğretmenlerin Rol ve Sorumlulukları


                            • Öğrenci katılımını teşvik için sınıfta her derste en iyi uygulamaları kullanmak


                            • Ders planlamasının ve uygulamasının kanıtını sağlamak


                            • Zorluk çeken öğrencilere ders saati içinde/dışında sınıf çalışmalarını, ev ödevlerini ve
                            değerlendirmeleri tamamlamaları için fırsatlar sunmak


                            • Öğretim kararlarını yönlendirmek için değerlendirme sonuçlarını kullanmak


                            • Öğretim ve değerlendirme uygulamalarını güçlendirmek için zümre faaliyetlerine
                            katılmak


                            • Öğrenmeye katkı sağlamaya açık olmak




                                                           23
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29