Page 25 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 25
• Zümre çalışmalarına aktif olarak katılmayı öğretim uygulamasının ayrılmaz bir
parçası, öğretmen profesyonelliğini güçlendirmenin ve öğrenme sonuçlarını
iyileştirmenin bir yolu olarak görmek
• Zümrede gerektiğinde kolaylaştırma, gündem belirleme ve sonuçları tanımlama gibi
liderlik rollerini üstlenmek
• Zümre eylem planının uygulanış sürecini takip etmek
Zümre Başkanının Rol ve Sorumlulukları
• Zümredeki öğretmenlerin iş birliği yapmasını sağlamak
• Zümre kurallarının oluşturulmasında ve uygulanmasında zümreye liderlik etmek
• Zümre öğretmenleri ile okul yönetimi arasında iletişimi sağlamak
• Zümre toplantılarının program, gündem ve tutanaklarının oluşturulmasına rehberlik
etmek
• Zümrelerin öğrenci öğrenmesini artırmak için yaptıkları müdahaleleri,
değerlendirmeleri, öğrenci gelişimini, ders planlarını ve/veya uygulanan öğretim
stratejilerini belgelemek için veri ve kanıtların toplanmasına rehberlik etmek
• Etkili öğretimde zümredeki öğretmenlere rehberlik etmek ve onları desteklemek
• Zümre hedeflerine ulaşılmasına öncülük etmek
• En iyi uygulamaları araştırmak, paylaşmak ve uygulamaların denenmesine öncülük
etmek
• Zümredeki öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirlemek ve okul yönetimine
iletmek
• Zümre toplantılarını yönetmek ve yönlendirmek
• Toplantı gündemini oluşturup toplantıdan önce zümre öğretmenlerine ve okul
yöneticisine iletmek
• Toplantılarda gündem üzerine odaklanılmasını sağlamak, konunun dağılmasını
önlemek
24