Page 21 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 21

Zümrelerin Özellikleri






            Öğrenme sonuçlarına   Zümreleri oluşturan öğretmenler; çabalar ne kadar iyi niyetli olursa olsun,
            odaklanma             iyileştirmeye ilişkin tek geçerli yargının gözlemlenebilir ve ölçülebilir sonuçlar
                                  olduğunun farkındadır. Değerlendirme ve yeniden değerlendirmenin sürekli
                                  iyileştirmenin anahtarı olduğunu bilirler. Zümreler, her bir öğretim programı
                                  kazanımı için temel sonuçları (öğrenme çıktılarını) belirlemeli ve öğrenciler bu
                                  sonuçlara doğru ilerlerken kazanımlarla belirtilen öğrenme hedeflerini
                                  karşılamadıklarında sistematik olarak yanıt verebilmelidir. Bu süreç, ortak
                                  biçimlendirici değerlendirmeleri, etkili izleme ve değerlendirme için ölçme
                                  araçlarının geliştirilmesini, çeşitli veriler ışığında öğrenci performansının düzenli
                                  olarak izlenmesini, etkili ve araştırma bulgularına dayanan müdahalelerin
                                  geliştirilmesini içerir.





            Paylaşılan vizyon ve   Zümreler; hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin öğrenmesi, gelişimi ve refahına
            değerler              yönelik ortak vizyon ve değerler geliştirerek bunlara bağlılık sergilemelidir.
                                  Paylaşılan vizyon; okuldaki tüm paydaşların ortak inançlarını, beklentilerini
                                  yansıtmalı ve ilkeler dizisi olarak net bir şekilde ifade edilmelidir.




            Kolektif sorgulama ve  Zümreleri oluşturan öğretmenler araştırmaya dayalı yeni öğrenme‐öğretme
            öğrenme               yöntemleri arayarak, onları test ederek ve ardından sonuçlar (öğrenme çıktıları)
                                  üzerinde derinlemesine düşünerek mevcut eğitim‐öğretim sürecini sürekli sorgular.
                                  Sorgulama süreci, zümrelerdeki öğretmenlerin birlikte araştırdığı soruları
                                  netleştirerek paylaşılan bilgiyi oluşturur; tüm öğrencilerin yüksek düzeyde başarıya
                                  ulaşmasını sağlayacak tutum, inanç, strateji, süreçleri benimsemek ve uygulamak
                                  için öğretmen kapasitesinin gelişimine katkı sağlar. Zümreleri oluşturan
                                  öğretmenler, öğrenci öğrenmesinin etkililiğinin öğretmenin öğrenmesine bağlı
                                  olduğunun farkında olarak içerik ve öğretim uygulamaları hakkındaki bilgilerini
                                  derinleştirmek için sürekli mesleki gelişim döngüsüne katılır. Akran gözlemi, eylem
                                  araştırması, ders araştırması, okuma grupları vb. yöntemleri uygulayarak
                                  birbirlerinden öğrenmeye açık olurlar.




            Paylaşımlı liderlik   Zümreler; tüm öğretmenlerin eşit söz hakkına, öğretme ve öğrenmeyi geliştirmeye
                                  ilişkin karar verme sorumluluğuna sahip olduğu bir modele bağlı kalır. Bu modelde,
                                  tüm paydaş çıkarları dengelidir ve tüm öğretmenler, ekip üyelerinin birlikte nasıl
                                  çalışacaklarını ve sorumluluklarını nasıl yerine getireceklerini açıklayan temel
                                  kuralları ve protokolleri geliştirmeye, benimsemeye ve gözlemlemeye katılır.





                                                           20
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26