Page 15 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 15

Veri Kaynakları ve Ölçme Araçları için Örnekler



            Öğrenci notları, yazılı sınavlar, ödevler, performans görevleri, projeler, ortak sınavlar, yerel/ulusal ortak sınav
            sonuçları, ilerleme raporları, ön ve son değerlendirmeler, yazılı sınavlar sonunda yapılan madde analizi sonuçları,

            öğretmen gözlemleri, öğrenci yansıtmaları (anketler, görüşmeler vb.), ünite sonunda ve/veya her hafta uygulanan
            notla değerlendirilmeyen ara sınavlar, sözlü yoklamalar, dereceli puanlama anahtarı, kontrol listeleri, soru‐cevap

            oturumları, sınıf katılımı vb.




           Öğrenciler öğrenmede zorluk yaşadığında ne yapacağız? (Müdahaleler)


                            Zümreler,  öğrenmede  zorluk  yaşayan  öğrencilere  zamanında,  yönlendirici  ve

                            sistematik  öğrenme  desteğini  nasıl  sağlayabileceklerini  belirlemeli;  öğrencilere

                            öğrendiklerini  göstermeleri  için  birden  fazla  fırsatı  nasıl  sunabileceklerini
                            planlamalıdırlar. Bunun için zümreler;


                            • öğrenci öğrenmesine ilişkin veri ve kanıtları analiz ederek öğrencilerin öğrenmesini

                            engelleyen  ve  yaygın  yanlış  anlamalara  yol  açmış  olabilecek  temel  nedenleri

                            belirlemelidir.

                            • öğrenci çalışmalarının analizi yoluyla ders, öğretmen ve öğrenci seviyelerinde bir

                            dönem ya da eğitim öğretim yılı için müdahale alanlarını belirlemelidir.


                            • aşağıdaki hedefleri açıkça ele alan ve ileten bir müdahale planı geliştirmelidir:


                            a. Ders saati boyunca öğrenme boşluklarını belirlemek için hangi öğretim yöntem ve
                            teknikleri kullanılacak?


                            b. Kavramları yeniden öğretmek, gözden geçirmek ve güçlendirmek için hangi öğretim

                            yöntemleri kullanılacak?

                            c. Öğrencilere ders saati dışında hangi destekler (etüt saati, hafta sonu kursları, ekstra

                            çalışma kağıtları vb.) sunulacak?


                            ç. Öğrenme boşlukları yaygın olduğunda ilerleme hızı, öğretim stratejileri ve öğretim

                            programının uygulanmasında ne gibi değişiklikler yapılacak?


                            d.  Öğrenmede  zorluk  yaşayan  öğrencilere  verilecek  ek  destek  için  kim(ler)le  nasıl
                            iletişime geçilecek?


                                                           14
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20