Page 15 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 15
Veri Kaynakları ve Ölçme Araçları için Örnekler
Öğrenci notları, yazılı sınavlar, ödevler, performans görevleri, projeler, ortak sınavlar, yerel/ulusal ortak sınav
sonuçları, ilerleme raporları, ön ve son değerlendirmeler, yazılı sınavlar sonunda yapılan madde analizi sonuçları,
öğretmen gözlemleri, öğrenci yansıtmaları (anketler, görüşmeler vb.), ünite sonunda ve/veya her hafta uygulanan
notla değerlendirilmeyen ara sınavlar, sözlü yoklamalar, dereceli puanlama anahtarı, kontrol listeleri, soru‐cevap
oturumları, sınıf katılımı vb.
Öğrenciler öğrenmede zorluk yaşadığında ne yapacağız? (Müdahaleler)
Zümreler, öğrenmede zorluk yaşayan öğrencilere zamanında, yönlendirici ve
sistematik öğrenme desteğini nasıl sağlayabileceklerini belirlemeli; öğrencilere
öğrendiklerini göstermeleri için birden fazla fırsatı nasıl sunabileceklerini
planlamalıdırlar. Bunun için zümreler;
• öğrenci öğrenmesine ilişkin veri ve kanıtları analiz ederek öğrencilerin öğrenmesini
engelleyen ve yaygın yanlış anlamalara yol açmış olabilecek temel nedenleri
belirlemelidir.
• öğrenci çalışmalarının analizi yoluyla ders, öğretmen ve öğrenci seviyelerinde bir
dönem ya da eğitim öğretim yılı için müdahale alanlarını belirlemelidir.
• aşağıdaki hedefleri açıkça ele alan ve ileten bir müdahale planı geliştirmelidir:
a. Ders saati boyunca öğrenme boşluklarını belirlemek için hangi öğretim yöntem ve
teknikleri kullanılacak?
b. Kavramları yeniden öğretmek, gözden geçirmek ve güçlendirmek için hangi öğretim
yöntemleri kullanılacak?
c. Öğrencilere ders saati dışında hangi destekler (etüt saati, hafta sonu kursları, ekstra
çalışma kağıtları vb.) sunulacak?
ç. Öğrenme boşlukları yaygın olduğunda ilerleme hızı, öğretim stratejileri ve öğretim
programının uygulanmasında ne gibi değişiklikler yapılacak?
d. Öğrenmede zorluk yaşayan öğrencilere verilecek ek destek için kim(ler)le nasıl
iletişime geçilecek?
14