Page 11 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 11
Sonuca Odaklanma
Zümreleri oluşturan öğretmenler tüm çabalarının niyetlerden ziyade sonuçlara göre
değerlendirilmesi gerektiğinin farkındadırlar. Girişimler, somut sonuçlar temelinde
sürekli değerlendirmeye tabi tutulmadıkça, amaçlı iyileştirmeden ziyade karanlıkta
rastgele el yordamıyla ilerlemeye çalışmanın ötesine geçemez. Bu nedenle zümreler,
gerçekleştirdikleri uygulamaların öğrencilerin bütünsel gelişimi ile ilgili çıktılar
üzerindeki etkinlik ve etkililiklerini sürekli olarak değerlendirmelidir.
Zümreleri oluşturan öğretmenler;
öğrenci başarısının mevcut durumunu kanıt ve veriye dayalı olarak belirlemeli,
bu veri ve kanıtlara dayalı olarak kesin, ölçülebilir, ulaşılabilir, gerçekçi ve sonuç
odaklı, zamana bağlı hedefler geliştirmeli,
bu hedeflere ulaşmak için birlikte çalışmalı,
sınıf içi uygulamaların sonuçlarıyla ilgili anlamlı veriler toplayarak ve bunları analiz
ederek öğrenmenin ilerlemesine yönelik kanıt toplamalı,
öğrenci öğrenmesinin ilerlemesi ve gelişimi hakkındaki verileri memnuniyetle
karşılamak yerine bu verileri kendileri için yararlı bilgilere dönüştürmelidir.
Bu sürecin etkili bir biçimde işleyebilmesi için öğretmenler;
öğrenci performansını analiz ederken sadece not ortalamalarını kullanmak yerine
öğrenci öğrenmesine ilişkin her türlü veri kaynağını etkili ve verimli bir şekilde
kullanmalı,
bireysel olarak çalışmak yerine tüm öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak için
fikirlerini, materyallerini, stratejilerini paylaşarak meslektaşlarıyla birlikte çalışmalı,
veri toplamak için uygun ölçme araçları geliştirmeli, bu araçları düzenli olarak
uygulamalı, elde edilen verileri karşılaştırma ölçütlerine göre analiz etmeli ve
meslektaşlarıyla paylaşmalı,
öğrenmeyi ilerletmek ve zenginleştirmek için uygulanacak her türlü müdahalenin
verilere ve kanıtlara dayalı olmasına özen göstermelidir.
10