Page 11 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 11

Sonuca Odaklanma



                            Zümreleri oluşturan öğretmenler tüm çabalarının niyetlerden ziyade sonuçlara göre

                            değerlendirilmesi  gerektiğinin  farkındadırlar.  Girişimler,  somut  sonuçlar  temelinde
                            sürekli  değerlendirmeye  tabi  tutulmadıkça,  amaçlı  iyileştirmeden  ziyade  karanlıkta

                            rastgele el yordamıyla ilerlemeye çalışmanın ötesine geçemez. Bu nedenle zümreler,

                            gerçekleştirdikleri  uygulamaların  öğrencilerin  bütünsel  gelişimi  ile  ilgili  çıktılar

                            üzerindeki etkinlik ve etkililiklerini sürekli olarak değerlendirmelidir.

                            Zümreleri oluşturan öğretmenler;


                            öğrenci başarısının mevcut durumunu kanıt ve veriye dayalı olarak belirlemeli,

                            bu  veri  ve  kanıtlara  dayalı  olarak  kesin,  ölçülebilir,  ulaşılabilir,  gerçekçi  ve  sonuç

                             odaklı, zamana bağlı hedefler geliştirmeli,

                            bu hedeflere ulaşmak için birlikte çalışmalı,

                            sınıf içi uygulamaların sonuçlarıyla ilgili anlamlı veriler toplayarak ve bunları analiz
                             ederek öğrenmenin ilerlemesine yönelik kanıt toplamalı,

                            öğrenci  öğrenmesinin  ilerlemesi  ve  gelişimi  hakkındaki  verileri  memnuniyetle

                             karşılamak yerine bu verileri kendileri için yararlı bilgilere dönüştürmelidir.


                            Bu sürecin etkili bir biçimde işleyebilmesi için öğretmenler;

                            öğrenci performansını analiz ederken sadece not ortalamalarını kullanmak yerine

                             öğrenci  öğrenmesine  ilişkin  her  türlü  veri  kaynağını  etkili  ve  verimli  bir  şekilde

                             kullanmalı,

                            bireysel olarak çalışmak yerine tüm öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak için
                             fikirlerini, materyallerini, stratejilerini paylaşarak meslektaşlarıyla birlikte çalışmalı,

                            veri  toplamak  için  uygun  ölçme  araçları  geliştirmeli,  bu  araçları  düzenli  olarak

                             uygulamalı,  elde  edilen  verileri  karşılaştırma  ölçütlerine  göre  analiz  etmeli  ve

                             meslektaşlarıyla paylaşmalı,

                            öğrenmeyi ilerletmek ve zenginleştirmek için uygulanacak her türlü müdahalenin
                             verilere ve kanıtlara dayalı olmasına özen göstermelidir.












                                                           10
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16