Page 13 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 13
Her öğrencinin ne öğrenmesini bekliyoruz? (Amaçlar/Beklentiler)
Bu sorunun cevabını keşfederken zümrelerin çalışmaları, öğretim programlarında yer
alan kazanımlar ve kazanım açıklamaları etrafında yoğunlaşmalıdır.
Öğretim programı kazanımları; bir öğrencinin bir sonraki sınıf veya öğretim düzeyine
hazırlanabilmesi için gerekli olduğu düşünülen beceriler, anlayış ve öğrenme
deneyimlerini ifade ederler. Tüm öğrencilerin sınıf düzeyi, ders ve öğretilmesi
hedeflenen ünite sonucunda hangi bilgi, beceri, değer ve eğilimleri kazanacaklarını
tanımlar.
“Her öğrencinin ne öğrenmesini bekliyoruz?” sorusunun cevabını verebilmek için
zümreler;
• sene başında kendi derslerine ait öğretim programını birlikte incelemeli,
• öğrencilerin eğitim‐öğretim yılı süresince edinmesi beklenen temel bilgi (öğrenciler
ne bilecek veya anlayacak?) ve becerileri (öğrenciler ne yapabilecek?) içeren
kazanımları analiz etmeli,
• zümreleri oluşturan öğretmenler iş birliği içinde çalışacakları öncelikli kazanımları
(bilgi ve becerileri) belirlemeli,
• öncelikli kazanımların doğasını ve kapsamını tanımlamalı,
• bu kazanımlar için yeterlilik düzeylerini belirlemelidirler.
Her öğrencinin öğrendiğini nasıl anlayacağız? (Değerlendirme)
Bu sorunun cevabını keşfedilmek için zümreler, öncelikle şu sorulara cevap
bulabilmelidir:
a. Öğrencilerimizin öğrenip öğrenmediğini nasıl bileceğiz?
b. Sınıflarımızda öğrencilerin anlayıp anlamadığını sürekli olarak nasıl kontrol
edebiliriz?
c. Ekip olarak her öğrencinin yeterliliğine ilişkin kanıtları nasıl toplayacağız?
ç. Öğrenci çalışmalarının kalitesini değerlendirmek için hangi kriterleri oluşturacağız?
d. Kriterleri tutarlı bir şekilde uygulayabileceğimizden nasıl emin olabiliriz?
12