Page 13 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 13

Her öğrencinin ne öğrenmesini bekliyoruz? (Amaçlar/Beklentiler)



                            Bu sorunun cevabını keşfederken zümrelerin çalışmaları, öğretim programlarında yer

                            alan kazanımlar ve kazanım açıklamaları etrafında yoğunlaşmalıdır.


                            Öğretim programı kazanımları; bir öğrencinin bir sonraki sınıf veya öğretim düzeyine
                            hazırlanabilmesi  için  gerekli  olduğu  düşünülen  beceriler,  anlayış  ve  öğrenme

                            deneyimlerini  ifade  ederler.  Tüm  öğrencilerin  sınıf  düzeyi,  ders  ve  öğretilmesi

                            hedeflenen ünite sonucunda hangi bilgi, beceri, değer ve eğilimleri kazanacaklarını
                            tanımlar.


                            “Her  öğrencinin  ne  öğrenmesini  bekliyoruz?”  sorusunun  cevabını  verebilmek  için

                            zümreler;


                            • sene başında kendi derslerine ait öğretim programını birlikte incelemeli,

                            • öğrencilerin eğitim‐öğretim yılı süresince edinmesi beklenen temel bilgi (öğrenciler

                            ne bilecek  veya anlayacak?) ve  becerileri  (öğrenciler  ne  yapabilecek?)  içeren

                            kazanımları analiz etmeli,


                            • zümreleri oluşturan öğretmenler iş birliği içinde çalışacakları öncelikli kazanımları
                            (bilgi ve becerileri) belirlemeli,


                            • öncelikli kazanımların doğasını ve kapsamını tanımlamalı,


                            • bu kazanımlar için yeterlilik düzeylerini belirlemelidirler.


           Her öğrencinin öğrendiğini nasıl anlayacağız? (Değerlendirme)


                            Bu  sorunun  cevabını  keşfedilmek  için  zümreler,  öncelikle  şu  sorulara  cevap

                            bulabilmelidir:


                            a. Öğrencilerimizin öğrenip öğrenmediğini nasıl bileceğiz?


                            b.  Sınıflarımızda  öğrencilerin  anlayıp  anlamadığını  sürekli  olarak  nasıl  kontrol
                            edebiliriz?


                            c. Ekip olarak her öğrencinin yeterliliğine ilişkin kanıtları nasıl toplayacağız?


                            ç. Öğrenci çalışmalarının kalitesini değerlendirmek için hangi kriterleri oluşturacağız?


                            d. Kriterleri tutarlı bir şekilde uygulayabileceğimizden nasıl emin olabiliriz?

                                                           12
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18