Page 14 - 3 ADIM Deneme Sınavı AYT-EA
P. 14
AYT • TDE-SB1 1. ADIM • 1. DENEME
4. Eski Dostum Kertenkele için yazma süreci hiç de kla- 6. Bana bir düzine sağlıklı bebek ve onları istediğim
sik bir yazma biçiminde gerçekleşmedi. Kalbimi açma şekilde yetiştirme olanağı veriniz. Onlardan tesadü-
ve düşüncelerimi boşaltma ihtiyacı duyduğum anlarda fen herhangi birini alıp yetenekleri, eğilimleri, ırk ve
âdeta bir günlük gibi yazma eylemini gerçekleştirdiğim
bu çalışmada kurgunun varacağı yeri ben de hiçbir za- ceddi ne olursa olsun seçeceğim herhangi bir alanda
man kestiremedim. Hayatın kendisi gibiydi Eski Dostum yetiştirip mesela doktor, hukukçu, artist, tüccar hatta
Kertenkele’yi yazmak. Yani benim için de belirsizdi. Bir dilenci, hırsız yapabileceğimi garantilerim.
sonraki aşamada ne olacak bilmiyor ve olacakları kur-
gulayamıyordum. Yazı beni nereye götürüyorsa oraya Bu parçanın yazarı aşağıdakilerden hangisini vurgu-
gidiyordum. Bir nevi günlük gibi olan bu yazma eyle- lamaktadır?
minde metaforlar benim en büyük yardımcımdı.
A) İnsan idealine ulaşmak için bütün engelleri aşabi-
Bu parçadan hareketle Eski Dostum Kertenkele lecek güce sahiptir.
için yazarın yazma süreci ile ilgili aşağıdakiler-
den hangisine ulaşılamaz? B) İnsan isterse mücadele ederek her zorluğu olum-
suz şartlara rağmen aşabilir.
A) Geleneksel yazma biçimlerinden farklı yazdığına
C) İnsan tabiatı; esnek, yumuşak olup bulunduğu
B) Güncedeki gibi kendi hislerini aktararak yazdığına
çevreye göre şekil alır.
C) Plansız yapılan çalışmada kurgunun belirsizliğine
D) Sağlıklı her birey başarıya ulaşmak için fırsatları
D) Hayatın kendisi gibi her an her şey olabileceğine kovalamalıdır.
E) Düşüncelerini yazıya geçirmenin doğallığına
E) İnsan desteklendiği takdirde istediği bir meslekte
çalışabilir.
5. Almanya’nın Bonn şehrinde doğan ve çok küçük
yaşlardan itibaren müziğe karşı olan yeteneği,
babası ve ilk müzik öğretmeni olan Johann van
Beethoven tarafından fark edilen Beethoven, daha
sonra besteci ve orkestra şefi Christian Gottlob
Neefe ile çalışmalarına devam etmiş; 21 yaşında
Viyana’ya yerleşmiş ve orada Joseph Haydn ile ça-
lışmış aynı zamanda virtüöz piyanist olarak şöhret
kazanmış, ölene dek Viyana’da yaşamını sürdür-
müştür. Yirmili yaşlarının sonlarına geldiğinde işit-
me sorunları yaşamaya başlamış ve hayatının son
zamanlarında neredeyse tamamen sağır olmuştur. 7. Sen çamlı dağlarda ağaran şafak
1811 yılında 41 yaşında orkestra şefliğini ve halka Sen duru göllerin nilüferisin
açık konserler vermeyi bırakmış fakat beste yapma-
ya devam etmiştir. En çok takdir edilen eserlerini Sen engin ovada sararan başak
hayatının son 15 yılında bestelemiştir. Sen umut kaynağı, alın terisin
Bu parçada söz edilen sanatçıyla ilgili aşağıdaki- Bu dörtlükle ilgili aşağıdakilerden hangisi söyle-
lerin hangisine ulaşılamaz? nemez?
A) Yeteneğini emekle geliştirmeye çalıştığına A) Teşbih sanatına yer verilmiştir.
B) Müzikle ilgili araştırmalar yaptığına B) Tam kafiye kullanılmıştır.
C) Doğduğu şehirden başka yerde ün kazandığına C) Çapraz kafiye düzeninde yazılmıştır.
D) İşitme kaybından sonra icrayı bıraktığına D) Ek ve kelime hâlinde redif vardır.
E) Çok çeşitli müzisyenler ile çalıştığına E) Kelime tekrarıyla ahenk sağlanmıştır.
12 Diğer sayfaya geçiniz.