Page 257 - 3 ADIM Deneme Sınavı AYT-EA
P. 257
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI -
AYT • TDE-SB1 3. ADIM • 3. DENEME
SOSYAL BİLİMLER-1 TESTİ
1. Bu testte sırasıyla, Türk Dili ve Edebiyatı (1-24), Tarih-1 (25-34), Coğrafya-1 (35-40) alanlarına ait toplam 40 soru vardır.
2. Cevaplarınızı cevap kâğıdının Türk Dili ve Edebiyatı-Sosyal Bilimler-1 Testi için ayrılan kısmına işaretleyiniz.
1. Yoğun egzersizler sırasında bazı kas dokularının faz- 3. Yusuf Atılgan’ın Aylak Adam, Anayurt Oteli ve ya-
laca ---- hücre zedelenmeleri ve inflamasyon (yangı) rım kalan romanı Canistan’da can sıkıntısının nasıl
oluşumu sıklıkla karşılaşılan durumlardandır. Hücre deneyimlendiği görülür. Bu üç metinde sıkıntının
hasarıyla uyarılan dokularda sorunlu bölgeyi iyileştir- başka duygulanım biçimleriyle ilişkisi ortaya çıkarılır.
mek ve ---- için hummalı bir çalışma başlar.
Genellikle anomali belirtisi olarak görülen can sıkın-
Bu parçada boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden tısına kavramsal açıdan bakmak gerekir. Sıkıntının
hangisi sırasıyla getirilmelidir? tembellikten ziyade dünyayla iletişim biçimi olduğu
doğru bir yorum değildir. Sıkıntı felsefi bir problem
A) zorlanmasıyla - güçlendirmek
olarak ele alınmalıdır. C’nin toplumla olan derdinin,
B) kullanılmasıyla - kurmak Zebercet’in bakmayla ilişkisinin ve Selim’in çocukluk
C) çalıştırılmasıyla - yatıştırmak arkadaşına karşı hınç duygusunun sıkıntıyla bağı çö-
züldüğünde anlamın var olma, özne oluş meselelerin-
D) yorulmasıyla - çalıştırmak
de durduğu anlaşılır.
E) kuvvetlendirilmesiyle - kurtarmak
Bu parçadan hareketle “Yusuf Atılgan ve eserleri ile
ilgili” aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Can sıkıntısı eserlerinin ana temasıdır.
B) Eserler birbiri arkasına yazılmış nehir romandır.
C) Kahramanların sorunlarına felsefi bakılmalıdır.
D) Kahramanların sıkıntısı, dünyayla iletişimden
doğmaz.
E) Yazarın kahramanlarının ortak özellikleri vardır.
2. Eleştiri, edebî şahsiyetleri eserleri üzerinden kritik
ederek hem o şahsiyetin hem de edebiyatın sanatsal
bakımdan yükselmesini, kusurlarının asgari düzeye
inmesini amaç edinir.
Aşağıdakilerin hangisi bu cümlede anlatılmak is-
tenenle anlamca aynı doğrultudadır?
A) Eleştiri olmazsa eserlerin edebî açıdan mükem-
meli yakalaması mümkün değildir.
B) Eleştirmenler yaptıkları eleştiriler ile sanatçıların
eksikliklerini görmesini sağlar.
C) Sanatçılar, eleştirmenlerin kritikleri ile eserlerin-
deki hataları gidermeyi amaçlar.
D) Eleştirinin amacı eserlerin edebî değerini arttıra-
rak onları kusursuz hâle getirmektir.
E) Eleştiri hem sanatçıyı hem de eserini sanatsal
yönden yükseltir ve onların mükemmele yaklaş-
masını sağlar.
255 Diğer sayfaya geçiniz.