Page 191 - 3 Adım Deneme Sınavları AYT-SOZ
P. 191

AYT • SB2                                                             2. ADIM • 2. DENEME

            40.  ·  Böbrek  taşlarını  ilaçla  parçalamış  ve  ameliyatla
                                                               41 - 46. soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
                  çıkarmıştır.
                                                               dersini  yasal  olarak  almak  zorunda  olmayan
                ·  19. yüzyılın başına kadar tıp dünyasında otorite   veya farklı müfredat ile alanlar cevaplayacaktır.
                  kabul edilmiştir.
                                                          41.  Platon, Phaidon'da sürekli olarak ölümün, ruhun beden-
                ·  Tıp tarihinin önemli keşiflerinden biri olan kan do-  den kurtuluşu ve bağımsızlığına kavuşması olduğunu
                  laşımını bulmuştur.                         kanıtlamaya çalışır. Ruh, bilimi elde etmede duyulardan
                                                              hiçbir yardım almaz; tersine kendi içine kapanıp beden-
                ·  “Maddetu’l-Hayat”  adlı  eserinde  mikroptan  bah-
                                                              le ilişkisini ne kadar keserse gerçeği o kadar iyi kavrar.
                  setmiştir.
                                                              Ayrıca  bilimin  gerçek  konusu  olan  yüksek  ve  değerli
                Yukarıda hangi İslam âlimi ile ilgili bir bilgiye yer   şeyler, örneğin iyilik, güzellik, doğruluk, sağlık, adalet,
                verilmemiştir?                                tek kelime ile şeylerin özü, gerçek, duyularla algılanan
                                                              şeyler değildirler. Onlar sadece ve sadece aklın, düşün-
                A)  İbni Sina
                                                              cenin konusudurlar. Bir kimse "kulaklarından, gözlerin-
                B)  İbni Nefis
                                                              den, tek kelime ile ruhu bulandırmaktan başka bir işe
                C)  Zekeriya er-Razi                          yaramayan ve ruhla olan her ilişkide onun gerçek bilgiyi,
                                                              bilgeliği kazanmasına engel olan" bedenden ne kadar
                D)  Akşemseddin
                                                              sıyrılırsa, duyularının yerine ne kadar düşünmeyi geçi-
                E)  Farabi
                                                              rirse, gerçekten incelediği konu hakkında o kadar kesin
                                                              bir bilgi elde eder.
                                                              A. Arslan’ın İlkçağ Felsefe Tarihi adlı eserinden alı-
                                                              nan bu parçadan aşağıdaki yargılardan hangisine
                                                              ulaşılabilir?
                                                              A)  Duyular ve beden reel bilgi için engel teşkil eder.
                                                              B)  Hakiki ve bilimsel anlamda mutlak bir bilgi edin-
                                                                mek mümkün değildir.
                                                              C)  Duyu olmadan akıl boş, akıl olmadan duyu kördür.
                                                              D)  Ruh, bağımsızlığını ussal alanın dışında kazanır.
                                                              E)  Gerçek bilgi değerini pratik yaşamın içinde edinir.



                                                          42.  Yaşam bir akıştır. Akıl ve mantık bu akışı kavrayabile-
                                                              cek esneklikte değildir. Akışı kavrama gücü, zekâ ile
                                                              içgüdünün birleşimiyle ortaya çıkan bir yetiyi gerektirir.
                                                              Bu yeti bizde doğuştan bulunmaktadır ve mutlak bilgi-
                                                              nin kaynağıdır.

                                                              Bu  parçadaki  görüş  aşağıdakilerden  hangisine
                                                              uygundur?

                                                              A)  Comte’un pozitivizmine
                                                              B)  Husserl’in fenomenolojisine
                                                              C)  Bergson’un entüisyonizmine
                                                              D)  Wittgenstein’ın analitik felsefesine
                                                              E)  Descartes’ın rasyonalizmine



                                                       189                           Diğer sayfaya geçiniz.
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196