Page 349 - 3 Adım Deneme Sınavları AYT-SOZ
P. 349
AYT • SB2 3. ADIM • 3. DENEME
33. Bu kavram, niceleme mantığında “X bir asal sayıdır.”
35 - 40. soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgi-
dediğimizde, belirsiz olan özneyi belirtmek için kul-
si dersini yasal olarak almak zorunda olanlar
landığımız x sembolü yerine konulan evrene (E) ait
ve İmam Hatip Okulları öğrencileri/mezunları
değerlerden birinin ya da birden fazlasının özelleme
cevaplayacaktır.
önermesini doğrulaması durumudur.
35. Hüseyin Öğretmen, “Hüküm koymak anlamına gelir ve
Buna göre parçada niceleme mantığındaki;
bu yetki Allah’a (c.c.) ve Hz. Peygamber’e aittir. Onun
I. Değişken (s.a.v.) hüküm koyması ilahi gözetim altında olduğu
için Müslümanlar için bağlayıcıdır. Konulan hükümler
II. Gerçekleme
Kur’an’da belirtilen hususları açıklayıcı ve destekleyici ni-
III. Açılım
teliktedir. Örneğin, namaz konusu Kur’an’da belirtilmiştir.
kavramlarından hangilerine değinilmiştir? Hz. Peygamber de nasıl kılınacağını açıklamış ve bununla
ilgili hükümler koymuştur.”
A) Yalnız I
B) Yalnız II Hüseyin Öğretmenin Hz. Muhammed’in (s.a.v.)
hangi görevine açıklık getirdiğini söyleyebiliriz?
C) Yalnız III
D) I ve II A) Tebyin B) Tebliğ C) Temsil
E) II ve III D) Tevhit E) Teşri
36. · 862 yılında Semerkant’ta doğmuştur.
34. Bir şey neden tanımlanır? Tanımlamanın altında
yatan nedenlerden en önemlisi sözcüğün anlamını · Hanefi mezhebinin yaygın olduğu yerlerde itikadi
ortaya koymak, onu anlamak ve gerekirse düzelt- olarak kabul görmüş mezhebin kurucusudur.
mektir. Bir sözcüğün anlamı biliniyorsa anlama ey-
· Ebu Hanife’nin inanç alanındaki görüşleri çerçe-
lemi gerçekleşmiştir denilebilir. Fakat bir sözcük ya
vesinde ehl-i sünnet itikadını sistemleştirmiştir.
da önermenin sınırları belli değilse onu anlamak zor-
laşacak ve ona herhangi bir doğruluk değeri vermek · Ehl-i sünnet inancının kurucusu olarak kabul edil-
mümkün olmayacaktır. mektedir.
Bu parçadan aşağıdaki yargıların hangisine ula- Yukarıda verilen özellikler hangi din âlimine aittir?
şılabilir?
A) İmam Şafii
A) Belirsizlik ve anlamanın ters orantılı olduğuna
B) İmam Maturidi
B) Anlamanın tanımlamadan önce geldiğine
C) İmam Eşarî
C) Her sözcüğün tanımlanamayacağına
D) İmam Muhammed
D) Tanımlamanın genel geçer kriterlerinin olduğuna
E) İmam Ebu Yusuf
E) Tanım yapmanın bir yöntem sorunu olmadığına
347 Diğer sayfaya geçiniz.