Page 155 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 3.ADIM
P. 155

TYT • TÜR                                                             3. ADIM • 4. DENEME

            26.   En eski bellek yardımcısı, yazıdır; antik dönemlerde   27.   I.    Yazar; eserlerinin içeriğini belirlerken, yapısını ta-
                kil veya bal mumu tabletler, Orta Çağ’da parşömen               sarlarken her birinin, öncesi ve sonrasıyla bütünlük
                ve tirşe, daha sonraları da kâğıt üzerine yazılmış olan         oluşturmasını önemser.
                yazıdır. Bu yazı yüzeylerine, her türlü çizim de gire-
                                                             II.  Minör ve majör analizin aynı anda ortaya konul-
                bilir: hiyeroglifler, şemalar, portreler... 1839’da hızla
                                                                   duğu eserler, modern ve postmodern anlatım im-
                gelişip incelikli hâle gelen ve görüntülerin doğrudan
                                                                   kânlarından birlikte yararlanır.
                kaydına  imkân  veren  fotoğraf  dediğimiz  bir  görsel
                bellek çıktı ortaya; 1895 sonrasında sinematografın      III.  Böylece eleştirinin dahi eleştirisi yapılmış olur.
                icadı  sayesinde  hareketli  görüntüler  de  yakalanıp
                                                             IV. Türk edebiyatında tür ve eser analizinde önemli
                kaydedilebilir  hâle  geldi.  Böylece  doğasında  geride
                                                                  bir yeri dolduran Necip Tosun’un kitapları, kendi
                kalanın üstünü örtmek olan bellek, çeşitli buluşlar sa-
                                                                   içinde  belli  bir  tutarlılığa  sahip  olmakla  birlikte
                yesinde hep canlılığını korudu.                     yazarın önceki ve sonraki kitaplarıyla da bütünlük
                                                                   oluşturur.
                Bu parçada üzerinde durulan düşünce aşağıdakiler-
                den hangisidir?                              V.   Fakat onun bu bütüncül bakış açısı ve yaklaşımı,
                                                                   eseri tekil olarak verimli olmaktan alıkoymaz.
                A)  Bellek, görme ve işitme duyularının algıladıklarıy-
                  la meydana gelen bir depodur.              Yukarıda numaralanmış cümleler anlamlı bir bü-

                B)  Bilim insanları, farklı yöntemler kullanarak benzer   tün  oluşturacak  biçimde  sıralandığında  hangisi
                  amaçlara ulaşmak istemiştir.               baştan dördüncü olur?
                C)  Belleğin temel bir özelliği olan unutmaya karşı ya-     A) I             B) II            C) III           D) IV             E) V
                  pay bellekler devreye girmiştir.

                D)  Bilim insanları, insanların hayal ettiklerini gerçek-
                  leştirmek için icatlara imza atar.
                E)  Belleğin sonraki nesillere aktarılması çeşitli yar-
                  dımcı belleklerle mümkün olmuştur.





































                                                       153                           Diğer sayfaya geçiniz.
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160