Page 155 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 3.ADIM
P. 155
TYT • TÜR 3. ADIM • 4. DENEME
26. En eski bellek yardımcısı, yazıdır; antik dönemlerde 27. I. Yazar; eserlerinin içeriğini belirlerken, yapısını ta-
kil veya bal mumu tabletler, Orta Çağ’da parşömen sarlarken her birinin, öncesi ve sonrasıyla bütünlük
ve tirşe, daha sonraları da kâğıt üzerine yazılmış olan oluşturmasını önemser.
yazıdır. Bu yazı yüzeylerine, her türlü çizim de gire-
II. Minör ve majör analizin aynı anda ortaya konul-
bilir: hiyeroglifler, şemalar, portreler... 1839’da hızla
duğu eserler, modern ve postmodern anlatım im-
gelişip incelikli hâle gelen ve görüntülerin doğrudan
kânlarından birlikte yararlanır.
kaydına imkân veren fotoğraf dediğimiz bir görsel
bellek çıktı ortaya; 1895 sonrasında sinematografın III. Böylece eleştirinin dahi eleştirisi yapılmış olur.
icadı sayesinde hareketli görüntüler de yakalanıp
IV. Türk edebiyatında tür ve eser analizinde önemli
kaydedilebilir hâle geldi. Böylece doğasında geride
bir yeri dolduran Necip Tosun’un kitapları, kendi
kalanın üstünü örtmek olan bellek, çeşitli buluşlar sa-
içinde belli bir tutarlılığa sahip olmakla birlikte
yesinde hep canlılığını korudu. yazarın önceki ve sonraki kitaplarıyla da bütünlük
oluşturur.
Bu parçada üzerinde durulan düşünce aşağıdakiler-
den hangisidir? V. Fakat onun bu bütüncül bakış açısı ve yaklaşımı,
eseri tekil olarak verimli olmaktan alıkoymaz.
A) Bellek, görme ve işitme duyularının algıladıklarıy-
la meydana gelen bir depodur. Yukarıda numaralanmış cümleler anlamlı bir bü-
B) Bilim insanları, farklı yöntemler kullanarak benzer tün oluşturacak biçimde sıralandığında hangisi
amaçlara ulaşmak istemiştir. baştan dördüncü olur?
C) Belleğin temel bir özelliği olan unutmaya karşı ya- A) I B) II C) III D) IV E) V
pay bellekler devreye girmiştir.
D) Bilim insanları, insanların hayal ettiklerini gerçek-
leştirmek için icatlara imza atar.
E) Belleğin sonraki nesillere aktarılması çeşitli yar-
dımcı belleklerle mümkün olmuştur.
153 Diğer sayfaya geçiniz.