Page 212 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 3.ADIM
P. 212
TYT • SOS 3. ADIM • 5. DENEME
18. I. Yesevilik
16 - 20. soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgi-
si dersini yasal olarak almak zorunda olanlar II. Hanefilik
ve İmam Hatip Okulları öğrencileri/mezunları
III. Mevlevilik
cevaplayacaktır.
IV. Nakşibendilik
16. Hz. Peygamber’in sade bir yaşamı vardı. Sahabe de
V. Şafiîlik
yaşantısında onu örnek alıyordu. Onun vefatından
sonra İslam dini çok hızlı bir şekilde yayıldı. Yayılma Yukarıda verilenlerden hangileri tasavvuf alanın-
sürecinde Müslümanlar maddi olarak çok güçlendiler da ortaya çıkan yorum biçimlerindendir?
ve bunun etkisiyle sade yaşamdan kopmaya başladı-
lar. Ancak bir grup Müslüman, bu lüks yaşama karşı A) I ve II B) II ve III C) IV ve V
çıkarak sade yaşama dönülmesi gerektiğini savun- D) I, II ve III E) I, III ve IV
du. Bu yaklaşım, tasavvuf düşüncesinin temellerini
oluşturmuştur.
Bu metin aşağıdaki sorulardan hangisine cevap
niteliğindedir?
A) Tasavvuf düşüncesinde hangi sapmalar olmuştur?
B) Tasavvuf düşüncesi nasıl ortaya çıkmıştır?
C) İlk sufiler nasıl bir yaşam sürmüşlerdir?
D) Tasavvuf ilmi ne zaman sistemleşmiştir?
E) Tasavvuf ne zaman kurumsallaşmıştır?
19. · Kadirilikte sema ve devrana önem verilir. Zikir sı-
rasında kudüm ve bendir gibi sazlar kullanılır.
· Rifailikte zikir esnasında müritler tarafından bur-
han adı verilen gösteriler yapılır. Tef eşliğinde ila-
hiler söylenir.
· Mevlevilikte sema sırasında ney, kudüm, tambur,
17. Ahlak, insanın iyi ya da kötü olarak nitelendirilmesi-
ne sebep olan huylarıdır. Kişinin iyi olarak nitelen- kanun ve bendir kullanılmıştır.
dirilebilmesi için iyi huylara sahip olması gerekir. Bu durum aşağıdakilerden hangisini göstermek-
Tasavvufun gayesi, insanı kötü duygu ve düşünce- tedir?
lerden arındırarak onu Hz. Peygamber’in ahlakı ile
süslemektir. Tasavvufu güzel ahlak olarak tanımla- A) Zikir, bazı tarikatlarda açıktan bazılarında ise giz-
yan mutasavvıflar da olmuştur. li bir şekilde yapılır.
Bu metnin konusu aşağıdakilerden hangisidir? B) Tasavvuf, Allah’a (c.c.) ulaşmanın nefsin tezkiye-
si ile mümkün olduğunu savunur.
A) Tasavvuf–İman ilişkisi
C) Tasavvufi yaklaşımlar Kur’an ve sünneti temel
B) İman–Ahlak İlişkisi
almaktadır.
C) Tasavvuf– Ahlak ilişkisi
D) Tasavvufta musiki önemli bir yer tutmaktadır.
D) İbadet– Ahlak ilişkisi
E) Allah (c.c.) ve insan sevgisi tasavvufi hayatta bü-
E) Tasavvuf– İbadet ilişkisi yük önem taşımaktadır.
210 Diğer sayfaya geçiniz.