Page 85 - Felsefe - 10 | Beceri Temelli
P. 85

37
            Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                FELSEFE 10
             3. Ünite: Felsefenin Temel Konuları ve Problemleri    Kazanım: 10.3.1. Varlık felsefesinin konusunu ve problemlerini açıklar.
            Alan Becerileri: Akıl Yürütme, Sorgulama, İfade Etme ve Yazma Becerisi  Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi   ÖĞRETMEN

             Etkinlik İsmi                        HANGİSİ GERÇEK?                               25 dk.
             Etkinliğin Amacı  Gerçeklik hakkında değerlendirme.                                Bireysel
             Gerekli Materyaller: Etkileşimli tahta, bilgisayar, akıllı tablet-mobil telefon
             1. Yönerge                                                                           10 dk.
             Öğrencilerin aşağıdaki metinleri okuyup ilgili soruları cevaplamalarını sağlayınız.

             Hiper Gerçeklik
             Fransız düşünür Jean Baudrillard (Jan Bodriyar), modernliğin içinde bulunduğu bu durumu “simü-
             lasyon” dönemi olarak adlandırır. Simülasyonu “gerçeğe ait tüm göstergeleri ele geçirmiş ve gerçeğin
             yerine geçmiş sahte” olarak niteler. Simülasyon, nasıl ve ne zaman olduğu bilinmeyen bir şekilde
             sinsice “gerçek”i yok edip yerine geçmiş olan onun bir hipergerçeğidir. Miş gibi olanı gerçeğe karşı
             test etmemiz ya da hangisinin gerçek hangisinin simülasyon olduğunu bilmemiz mümkün değildir.
             Çünkü artık ortada iki ayrı şey, hakiki ve sahte yoktur. Karşımızda tek bir şey vardır, o da sahte bir
             gerçeklik olan “simülasyon”dur. Hakikat kaybolmuştur. İnsanlık bir simülasyon durumundadır. Ger-
             çekle gerçek dışı yer değiştirmiştir. Gerçeğin yerini simülarklar almıştır. Simülasyon teorisi, teknolo-
             jinin ve medyanın aşırı etkinliğinin arkasına gizlenerek insanlara sosyal gerçekliğin buharlaştığını ve
                                                                                    1
             gerçekliğin yerine sanal durumun egemen olmaya başladığını açıklamaya çalışır.
             Birey dijital ortamda dünyadaki iç savaşları, kanlı ayaklanmaları herhangi bir havlu kâğıdı reklamıyla
             aynı duyarsızlıkla izlemektedir. Televizyonu kapattıktan sonra iç savaş devam etse bile onun için bitmiş-
             tir. İşte bireyin yaşadığı bu evren simülasyon evrenidir. Her şey görüntülerden ibarettir ve cansızdır. 2
            a.  Günümüz dünyasında sosyal medyanın yüz yüze ilişkilerin yerini almasını hipergerçeklik kavramı
                çerçevesinde değerlendiriniz.






            b.  Savaşı bizzat yaşamayan insanların mültecilere yönelik duyarsız tutumlarını hipergerçeklik kavramı
                üzerinden değerlendiriniz.






             2. Yönerge                                                                           15 dk.
             “ Öğrencilerin aşağıda verilen link üzerinden ilgili videoyu izleyip soruyu cevaplandırmalarını sağlayınız.



                                                                          http://www.khanacademy.
                                                                          org.tr/muzeler-ve-icerik-or-
                                                                          taklarimiz/mitk12-(stem)/
                                                                          muhendislik-ve-elektronik/
                                                                          muhendislik-ve-elektronik/
                                                                          mit-acikliyor-sanal-gercek-
                                                                          lik-nasil-calisir-/12207
            •  İnsanın nelerin gerçek nelerin simülasyon olduğunu bilemeyeceği bir dünyada kendi hakkındaki
                tanımlamaları nasıl yapabileceğini değerlendiriniz.







            1 Gülnaz Saraçoğlu “Jean Baudrillard ve Simülasyon” adlı eserinden alıntılanmıştır.
            2 Jean Baudrillard “İmkânsız Takas” adlı eserinden alıntılanmıştır.
                                                                                                    83
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90