Page 32 - Kimya - 10 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 32
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü KİMYA 10 15
2. ÜNİTE > Karışımlar Kazanım 10.2.1.1. Karışımları niteliklerine göre sınıflandırır.
Genel Beceriler: Karar Verme Becerisi Alan Becerileri: Tahmin Etme, Sınıflandırma Yapma Becerileri
Etkinlik İsmi KENDİ KARIŞIMINI KENDİN YAP 40 dk.
Amacı Karışımları sınıflandırabilme Grup
1. Yönerge Öğrenciler üç gruba ayrılır ve aşağıdaki madde örnekleri tahtaya yazılır.
Gerekli Malzemeler
• Su • Zeytinyağı • Granül kahve • Türk kahvesi • Tuz
• Alkol • Şeker • Demir tozu • Toz kükürt • Toz karabiber
• Tebeşir tozu • Limon suyu • Bakır tozu • Toprak • Yoğurt
1. Her grup, verilen maddeleri kullanarak beşer tane homojen, beşer tane heterojen karışım örneği
yazar. Bu sınıflandırmayı yaparken yazdığınız karışımın hangi özelliklerinden yararlandığınızı
açıklayınız.
2. Gruplar, oluşturdukları karışım örneklerinden yola çıkarak aşağıdaki bilgileri/ifadeleri değerlendirir.
Değerlendirme sonuçlarını tablodaki boşluklara yazınız.
Bilgi Değerlendirme
a. Karışımı oluşturan maddeler her zaman
aynı fiziksel hâldedir.
b. Karışımlar oluşurken kütle korunur.
c. Karışım, bileşenlerinden farklı kimlik
özelliği gösterir.
ç. Karışımlar formülle gösterilir.
d. Karışımı oluşturan maddeler her oranda
birleşir.
e. Karışımları oluşturmak için fazla enerji
gerekir.
31