Page 30 - Kimya - 10 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 30
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü KİMYA 10 14
2. ÜNİTE > Karışımlar Kazanım 10.2.1.1. Karışımları niteliklerine göre sınıflandırır.
Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi Alan Becerileri: Sınıflandırma Yapma
Etkinlik İsmi EVİMDEKİ KARIŞIMLAR 20 dk.
Amacı Karışımları homojen ve heterojen şeklinde sınıflandırabilme Bireysel
1. Yönerge Öğrencilerden evlerindeki karışımları araştırarak aşağıdaki şartlara uygun dört farklı karışım
belirlemeleri istenir.
• İki veya daha fazla sıvıdan oluşan karışım
• İki veya daha fazla katıdan oluşan karışım
• Sıvı ve gazdan oluşan karışım
• Sıvı ve katıdan oluşan karışım
2. Yönerge Belirlenen karışımlarla ilgili olarak aşağıdaki tabloyu sınıf ortamında doldurunuz ve soruları
cevaplayınız.
1. Karışım 2. Karışım 3. Karışım 4. Karışım
Karışımın Adı
Karışımın Bileşenleri
Karışımın Türü
1. Tablodaki karışımların türünü belirlerken hangi yöntemleri kullandınız?
2. Satın aldığımız meyve suyunu ya da ayranı içmeden önce çalkalarken maden suyunu çalkalamayız.
Bunun sebebini nasıl açıklarsınız?
3. Maddenin tanecikli yapısını gösterebilen bir gözlüğünüzün olduğunu farz ediniz. Bu durumda
aşağıdaki maddelere baktığınızda nasıl bir yapı göreceğinizi çiziniz.
Maden Suyu Zeytinyağı-Su Karışımı Tuzlu Su
29