Page 30 - Kimya - 10 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 30

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                           KİMYA 10         14

             2. ÜNİTE > Karışımlar  Kazanım 10.2.1.1. Karışımları niteliklerine göre sınıflandırır.
             Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi  Alan Becerileri: Sınıflandırma Yapma
             Etkinlik İsmi                       EVİMDEKİ KARIŞIMLAR                              20 dk.

             Amacı          Karışımları homojen ve heterojen şeklinde sınıflandırabilme             Bireysel


             1. Yönerge  Öğrencilerden evlerindeki karışımları araştırarak aşağıdaki şartlara uygun dört farklı karışım
                     belirlemeleri istenir.

            •  İki veya daha fazla sıvıdan oluşan karışım
            •  İki veya daha fazla katıdan oluşan karışım
            •  Sıvı ve gazdan oluşan karışım
            •  Sıvı ve katıdan oluşan karışım

             2. Yönerge  Belirlenen karışımlarla ilgili olarak aşağıdaki tabloyu sınıf ortamında doldurunuz ve soruları
                     cevaplayınız.


                                         1. Karışım       2. Karışım      3. Karışım      4. Karışım

                  Karışımın Adı

                  Karışımın Bileşenleri
                  Karışımın Türü


             1.  Tablodaki karışımların türünü belirlerken hangi yöntemleri kullandınız?





             2.  Satın aldığımız meyve suyunu ya da ayranı içmeden önce çalkalarken maden suyunu çalkalamayız.
                 Bunun sebebini nasıl açıklarsınız?





             3.  Maddenin tanecikli yapısını gösterebilen bir gözlüğünüzün olduğunu farz ediniz. Bu durumda
                 aşağıdaki maddelere baktığınızda nasıl bir yapı göreceğinizi çiziniz.


                         Maden Suyu              Zeytinyağı-Su Karışımı              Tuzlu Su























                                                                                                    29
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35