Page 9 - Matematik 10. Sınıf Beceri Temelli Etkinlik
P. 9
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 10 4
Sıralama ve Seçme Kazanım: 10.1.1.2. n çeşit nesne ile oluşturulabilecek r li dizilişlerin (permütasyonların) kaç farklı şekilde yapılabileceğini
hesaplar. Alan Becerileri: Muhakeme Genel Beceriler: Eleştirel düşünme
Etkinlik İsmi YARINLARA MÜZİKLE BAK 20 dk.
Amacı Permütasyon işlemini kavrayabilme. Bireysel
Bir müzik grubunda baterist olan Aslı, grubun parçalarından bir
demo (tanıtım gösterisi) hazırlamak ve demonun beğenilmesi halinde
yapılacak olan albüm gelirinin belli bir kısmı ile yetenekli ve ihtiyaç
sahibi öğrencilere müzik aleti hediye etmek istiyor. Bilgisayarında, bes-
teledikleri sıraya göre numaralandırılmış 12 parça bulunuyor. Demoya
bunlardan 4 tanesini seçerek koymak istiyor. Grup arkadaşlarının fikri-
ni almak için hangi şarkıları seçmesi gerektiğini soruyor ve arkadaşları
aşağıdaki cevapları veriyor.
Anıl (elektro gitar): “3. parçadaki solo gitar bölümlerim çok iyiydi onu
kesin koymalısın.”
Kağan (solist): “1. parça benim ses rengime çok uymuyor, bence onu koymama-
lısın ama en rahat söylediğim parça da son parçamız, bunu hesaba katmalısın.
Hatta onu ilk parça olarak seçebilirsin.”
Ahmet (vokal/bas gitar): “11. parçada hepimizin uyumu iyiydi, onu kesin koy-
malısın; diğer üçü için 4. parça hariç hangisini istersen koyabilirsin.”
Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Aslı'nın grup arkadaşlarının önerileri doğrultusunda tabloyu doldurunuz.
Öneri Sahibi Oluşturulabilecek Demo Sayısı
Anıl
Kağan
Ahmet
Anıl-Kağan
Anıl-Ahmet
2. Aslı, tüm önerileri dikkate alarak demodaki parça sayısını 5 yapmak istiyor. Buna göre kaç farklı
demo hazırlayabilir?
7
Hazırlayan: Merve KILIÇASLAN KAVAK