Page 10 - Matematik 10. Sınıf Beceri Temelli Etkinlik
P. 10
5 MATEMATİK 10 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Sıralama ve Seçme Kazanım : 10.1.1.2. n çeşit nesne ile oluşturulabilecek r li dizilişlerin (permütasyonların) kaç farklı şekilde yapılabileceğini
hesaplar. Alan Becerileri: İlişkilendirme, muhakeme Genel Beceriler: Problem çözme
Etkinlik İsmi ÇIRAK NASIL YAPMALI? 15 dk.
Amacı Nesnelerin tamamını ya da bir kısmını kurallar dâhilinde sıralayabilme. Bireysel
Bir oto tamirhanesindeki usta, arabaların tamir ve bakımında sürekli kullandığı el aletlerini masaya bırakarak
çırağından bunları duvardaki 9 çiviye asmasını ister. Ustanın duvara asılması için masaya bıraktığı el aletleri;
6 tane farklı cırcırlı el anahtarı anahtarı, 1 pense, 1 çekiç, 1 kerpeten ve 2 farklı tornavidadır.
I. durum: Usta öncelikle çırağından üst tarafta bulunan çivilere 6 el anahtarından 4 tanesini sonra da pense,
çekiç, kerpeten ve 2 tornavidayı da alt tarafta duran çivilere asmasını istemiştir.
II. durum: Usta gelip duvara baktığında aletlerin dizilişi hoşuna gitmez ve çırağına 7, 8, 13 ve 14 numaralı
anahtarları üstteki çivilere numara sırasına göre asmasını, alttaki çivilere de tornavidaları kendi arasında;
çekiç, pense, kerpeteni de yine kendi aralarında olacak şekilde yeniden asmasını istemiştir.
Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Çırak I. durumda aletleri kaç farklı şekilde asabilir?
2. Çırak II. durumda aletleri kaç farklı şekilde asabilir?
8
Hazırlayan: Esra TÜRKOĞLU