Page 15 - Matematik 10. Sınıf Beceri Temelli Etkinlik
P. 15
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 10 9
Sıralama ve Seçme Kazanım: 10.1.1.4. n elemanlı bir kümenin r tane elemanının kaç farklı şekilde seçilebileceğini hesaplar.
Alan Becerileri: İlişkilendirme Genel Beceriler: Problem çözme
Etkinlik İsmi BLOKLAR İLE TOPLAMA İŞLEMİ 20 dk.
Amacı n elemanlı bir kümenin r tane elemanının kaç farklı şekilde seçilebileceğini hesaplayabilme. Bireysel
Bir sınıf öğretmeni öğrencilerine toplama işlemini öğretmek için oyuncak bloklardan faydalanmak istiyor.
1 2 4 6 8
Şekildeki bloklar altlarındaki sayıları modellemektedir. Her bir bloktan sarı, mavi, kırmızı, turuncu ve yeşil
olmak üzere beşer adet vardır. Öğretmen, bu etkinlik için uygun olan blokları seçip gruplara ayırarak toplama
işlemini anlatmak istiyor .
12+20
Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Bu öğretmen "4+7" işlemini kaç farklı gösterim ile yapabilir?
2. Öğretmen "18+22" işlemini en az sayıda blok kullanılarak kaç farklı biçimde gösterebilir?
13
Hazırlayan: İlker MUMCU