Page 127 - Coğrafya 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 127
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü COĞRAFYA 11 64
4. ÜNİTE > Çevre ve Toplum Kazanım 11.4.6: Çevre sorunlarının oluşum ve yayılma süreçlerini küresel etkileri açısından analiz eder.
b) Teknolojik değişimlerin çevresel sonuçları ve insana etkilerine örnekler üzerinden değinilir.
Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi, Bilgi Okuryazarlığı Becerisi Alan Becerileri: Değişim ve Sürekliliği Algılama
Etkinlik İsmi DENİZ VE OKYANUS KİRLİLİĞİ 30 dk.
Amacı Deniz ve okyanuslardaki kirlenmenin sebep ve sonuçlarını belirleyerek farkındalık oluşturabilme. Grup
Yönerge Aşağıda verilen metinden ve fotoğraflardan yararlanarak soruları cevaplayınız.
Denizler ve okyanuslar; her geçen gün kimyasal, tarımsal, evsel ve endüstriyel atıkların denize dökülme-
si, tanker kazaları, boru hatlarından sızıntılar gibi sebeplerle kirlenmektedir. Öyle ki Pasifik Okyanusu’n-
daki kirlilik devasa boyutlara ulaşmıştır ve bu alan "7. Kıta", "Pasifik Çöp Alanı", "Pasifik Çöp Girdabı"
gibi isimlerle anılmaya başlamıştır. Bu kirlilikten de öncelikle deniz canlıları zarar görmektedir.
Kaliforniya
Büyük Pasifik Çöp Alanı
Görsel 1: Pasifik çöp alanı fotoğrafı Harita 1: Pasifik çöp alanı haritası
Görsel 2: Denizlerden çıkan atıklarla yapılan balık heykeli Görsel 3: Deniz kirliliği
1. Pasifik Okyanusu’nda insan elinin değmediği bu alan nasıl bu kadar kirlenmiş olabilir? Araştırarak
açıklayınız.
125