Page 163 - FİZİK 11 - BECERİ TEMELLİ ETKİNLİK KİTABI
P. 163

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                             FİZİK 11      90

             2. ÜNİTE > Elektrik ve Manyetizma     Kazanım 11.2.3.3. Yüklü parçacıkların düzgün elektrik alanındaki davranışını açıklar.
             Genel Beceriler: Problem Çözme Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi  Alan Becerileri: Bilimsel Süreç Becerileri
             Etkinlik İsmi                            ATA’M MARŞI                               25 dk.
             Amacı          Düzgün elektrik alanda yüklü parçacıkların davranışlarını açıklayabilme.   Bireysel


              Aşağıdaki görselde yeni tasarlanan bir müzik aletinin bazı bölümlerinin düşey düzlemdeki şeması
              verilmiştir. Bu müzik aletinin çalışma prensibi, sürtünmesiz ortama gönderilen parçacıkların, ens-
              trümanın içine yerleştirilen yeterince uzun ve birbirine paralel iletken levhalara çarpmasıyla levhanın
              üzerindeki ilgili notanın sesinin oluşmasına dayanmaktadır. İstenilen notanın çalınabilmesi için ge-
              rekli olan veriler virtüöz tarafından enstrümana yüklenmelidir.





















                Müzik aletinin bazı bölümlerinin şeması

             1. Yönerge  Bu müzik aleti ile Mustafa Kemal Atatürk anısına yazılan Ata’m Marşı’nın aşağıdaki portede
                     verilen giriş bölümünden ilk dört nota çalınmak istenmektedir. Her bölümde bir notanın sırasıyla
                     çalınabilmesi için enstrümandaki parçacıkların hangi levhalara çarpması gerektiğini yazınız.
                                                       ATA’M


             Maestoso                                                       Söz ve Müzik: Ziya AYDINTAN
                  ?  n
             Moderato
     ? bu sembolü                                Reosta
     bulamadım     ?
     ilustratorde


                    İs      -     tik    -     lal                 gü   -   neş         gi       -       bi                    Hür             al     -     nım  -    da
                    İn     -     san    -    lık       -        la          ün         al       -       dı                      Ta      -      ri      -     hin   -    de





















                ?  n
       ? bu sembolü                   Reosta
       bulamadım   ?
       ilustratorde                                                                                161



















































                                              I
                                    I


                              I
                             I      I         I
                                I
                       I
                         I
                          I         I
                    I    I    I








                            I
                                   I
                                    I
                                              I






                                   I
                            I

                         I         I
                          I
                   I
                                             I
                                   I
                         I

                              I              I
                                I
                      I       I




















                                             +q
                                 Fe



















                                                         Kum havuzu
                                                           +q
                                           Fe




























                                                                            Kum havuzu
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168