Page 176 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 176
85 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
3. Batı Etkisinde Gelişen Türk Edebiyatı tablosunda Tanzimat Dönemi şairlerinin iki başlıkta toplan-
masının gerekçelerini yazınız.
4. Aşağıdaki cümlelerde hakkında bilgi verilen eserin/şiirin adını ve tablodaki hangi döneme ait ol-
duğunu karşısına yazınız.
a) Seyfi Baba, Küfe, Mahalle Kahvesi, Hasta adlı manzumelerinde halkın yaşamını
ve yoksulluklarını bütün canlılığıyla anlatan sanatçının yedi bölümden oluşan
eseridir.
b) Eski ve yeni edebiyat arasında ikilemde kalan sanatçının divan edebiyatı şiirle-
rinden oluşan antolojisidir.
c) Neoklasisizm anlayışıyla Batı şiiriyle divan şiirini kaynaştırmaya çalışan sanat-
çının yeni nazım biçimleri ve sade bir Türkçeyle yazdığı şiirlerinin toplandığı
eseridir.
ç) Tarih-i Kadim, Doksan Beşe Doğru şiirleri büyük tartışmalara neden olan sa-
natçının oğlunun kişiliğinde Türk gençlerine öğüt veren şiirlerini topladığı ese-
ridir.
d) Çok renkli ve geniş bir hayal gücüne sahip olan sanatçının Kış Nağmeleri an-
lamına gelen, kar yağışının bıraktığı izlenimi ve kış manzarasını anlattığı ünlü
şiiridir.
e) Bütün şiirlerinde aruz ölçüsünü kullanan sanatçının, ön sözünde Şiir Hakkında
Bazı Mülahazalar adlı poetikasını yazdığı eseridir.
f) Kafiyesiz şiir yazarak nazmı nesre yaklaştıran sanatçının Türk edebiyatındaki
ilk pastoral şiir kabul edilen eseridir.
g) Halk şiiri geleneğiyle şiirler yazan, “Filozof Rıza” olarak da tanınan sanatçının
şiirlerini topladığı eseridir.
ğ) Beş Hececiler’in en başarılı ismi olan sanatçının Niğde-Kayseri arasındaki üç
günlük yolculuğunu anlattığı ünlü şiiridir.
h) Servetifünun Edebiyatı’nın oluşumuna zemin hazırlayan sanatçının, ön sözün-
de şiirle ilgili görüşlerini açıkladığı eseridir.
174
Hazırlayan: Yunus SEYLAN