Page 134 - Kimya - 12. Sınıf Beceri Temelli
P. 134

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                           KİMYA 12         64

             4. ÜNİTE > Enerji Kaynakları ve Bilimsel Gelişmeler  Kazanım 12.4.4.1: Nanoteknoloji alanındaki gelişmeleri bilim, toplum, teknoloji, çevre
                                                 ve ekonomiye etkileri açısından değerlendirir.
             Genel Beceriler: İletişim Becerisi, İş Birliği-Takım Çalışması ve Liderlik Becerileri  Alan Becerileri: Çıkarım Yapma Becerisi
             Etkinlik İsmi                       NANOİSTASYONLAR                                  40 dk.

             Amacı      Nanoteknoloji alanındaki gelişmeleri bilim, toplum, teknoloji, çevre ve ekonomiye etkileri açısından değer-         Grup
                        lendirebilme


              İstasyon tekniğinde bir işe başlama, başlanmış bir işe katkı sağlama ya da işi bitirme amacı ile
              her istasyonda farklı bir etkinlik yürütülür. Bu teknikte öğrenciler 3-4-5 ya da daha fazla sayıda
              (istasyon sayısı kadar) farklı gruba heterojen olarak ayrılarak istasyonlara dağılır. Tüm öğrenciler
              eş zamanlı olarak etkinlikleri yaparlar. Her gruba bir istasyon şefi atanır ve şef gruba kılavuzluk
              eder iş bitiminde ürünleri toparlar. Öğrenme istasyonlarında öğrencilerin ek kaynaklara erişimine
              izin verilir. Öğrenme istasyonlarında; makale, hikaye, şiir, slogan yazma, resim çizme, afiş hazırla-
              ma gibi etkinlikler yürütülür. Gruplar istasyonlara dağıldıktan sonra 10 dakika istasyondaki etkin-
              liği yapar süre bitiminde gruplar yer değiştirir. Her yeni gelen grup istasyondaki etkinliğe önceki
              grubun kaldığı yerden devam eder. Tüm gruplar her istasyondaki çalışmasını tamamladıktan sonra
              çalışmalar sergilenir, şiirler, hikayeler okunur, afişler asılır. Bu teknik yeni öğrenilen bir konu için
              oldukça işlerdir. Öğrencilerin araştırma becerilerinin yanı sıra iletişim, iş birliği - takım çalışması,
              liderlik, tartışma, bağımsız çalışma becerileri gibi pek çok becerisini geliştirmesine imkan sağlar.


             Yönerge  Etkinliğin başında sınıf dört heterojen gruba ayrılır, her gruba bir istasyon şefi atanır. Etkinlik için
                     sınıfın dört köşesine dört tane öğrenme istasyonu hazırlanır. Bu öğrenme istasyonları; makale yaz-
                     ma, sunum hazırlama, resim yapma ve afiş hazırlama istasyonlarıdır. Gruplar istasyonlara dağılır.
                     Öğretmen öğrencilerine ‘Nanoteknoloji alanındaki gelişmelerin bilim, toplum, teknoloji, çevre ve
                     ekonomiye etkileri nelerdir?’ sorusunu sorar ve öğrencilerin bu konuda düşünmelerini düşüncele-
                     rini öğrenme istasyonlarındaki etkinliklerle ifade etmelerini ister. Her grup 10 dakika istasyondaki
                     etkinliği yapar ve yer değiştirir. Yeni gelen grup önceki grubun kaldığı yerden etkinliğe devam eder.
                     Bu şekilde dört grup dört istasyondaki etkinliği tamamladıktan sonra istasyon şefleri çalışmaların
                     ürünlerini toplar, makale ve sunumu diğer öğrencilere sunar. Tüm ürünler sınıf panosuna asılarak
                     sergilenir.





































                                                                                                   135
             Hazırlayan:  Nevruze ERKAN ERKOÇ
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139