Page 134 - Kimya - 12. Sınıf Beceri Temelli
P. 134
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü KİMYA 12 64
4. ÜNİTE > Enerji Kaynakları ve Bilimsel Gelişmeler Kazanım 12.4.4.1: Nanoteknoloji alanındaki gelişmeleri bilim, toplum, teknoloji, çevre
ve ekonomiye etkileri açısından değerlendirir.
Genel Beceriler: İletişim Becerisi, İş Birliği-Takım Çalışması ve Liderlik Becerileri Alan Becerileri: Çıkarım Yapma Becerisi
Etkinlik İsmi NANOİSTASYONLAR 40 dk.
Amacı Nanoteknoloji alanındaki gelişmeleri bilim, toplum, teknoloji, çevre ve ekonomiye etkileri açısından değer- Grup
lendirebilme
İstasyon tekniğinde bir işe başlama, başlanmış bir işe katkı sağlama ya da işi bitirme amacı ile
her istasyonda farklı bir etkinlik yürütülür. Bu teknikte öğrenciler 3-4-5 ya da daha fazla sayıda
(istasyon sayısı kadar) farklı gruba heterojen olarak ayrılarak istasyonlara dağılır. Tüm öğrenciler
eş zamanlı olarak etkinlikleri yaparlar. Her gruba bir istasyon şefi atanır ve şef gruba kılavuzluk
eder iş bitiminde ürünleri toparlar. Öğrenme istasyonlarında öğrencilerin ek kaynaklara erişimine
izin verilir. Öğrenme istasyonlarında; makale, hikaye, şiir, slogan yazma, resim çizme, afiş hazırla-
ma gibi etkinlikler yürütülür. Gruplar istasyonlara dağıldıktan sonra 10 dakika istasyondaki etkin-
liği yapar süre bitiminde gruplar yer değiştirir. Her yeni gelen grup istasyondaki etkinliğe önceki
grubun kaldığı yerden devam eder. Tüm gruplar her istasyondaki çalışmasını tamamladıktan sonra
çalışmalar sergilenir, şiirler, hikayeler okunur, afişler asılır. Bu teknik yeni öğrenilen bir konu için
oldukça işlerdir. Öğrencilerin araştırma becerilerinin yanı sıra iletişim, iş birliği - takım çalışması,
liderlik, tartışma, bağımsız çalışma becerileri gibi pek çok becerisini geliştirmesine imkan sağlar.
Yönerge Etkinliğin başında sınıf dört heterojen gruba ayrılır, her gruba bir istasyon şefi atanır. Etkinlik için
sınıfın dört köşesine dört tane öğrenme istasyonu hazırlanır. Bu öğrenme istasyonları; makale yaz-
ma, sunum hazırlama, resim yapma ve afiş hazırlama istasyonlarıdır. Gruplar istasyonlara dağılır.
Öğretmen öğrencilerine ‘Nanoteknoloji alanındaki gelişmelerin bilim, toplum, teknoloji, çevre ve
ekonomiye etkileri nelerdir?’ sorusunu sorar ve öğrencilerin bu konuda düşünmelerini düşüncele-
rini öğrenme istasyonlarındaki etkinliklerle ifade etmelerini ister. Her grup 10 dakika istasyondaki
etkinliği yapar ve yer değiştirir. Yeni gelen grup önceki grubun kaldığı yerden etkinliğe devam eder.
Bu şekilde dört grup dört istasyondaki etkinliği tamamladıktan sonra istasyon şefleri çalışmaların
ürünlerini toplar, makale ve sunumu diğer öğrencilere sunar. Tüm ürünler sınıf panosuna asılarak
sergilenir.
135
Hazırlayan: Nevruze ERKAN ERKOÇ