Page 153 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 153

74        TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 12                          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü



          2.  II. Yeni şiiri çok anlamlı okumalara açık bir şiirdir. Mesela okuduğunuz şiir,

                    Ben nice gözlerimle gördüm
                    nice denizlerimle bildim
                    nice gazellerimle yaşadım seni
                    …
                    Ama ben nice gözlerimle gördüm
                    nice denizlerimle bildim
                    nice gazellerimle becerdim o işi


                    şeklinde okunabileceği gibi

                    Ben nice gözlerimle gördüm, gözlerimle bildim, gözlerimle yaşadım seni
                    Ben nice denizlerimle gördüm, denizlerimle bildim, denizlerimle yaşadım seni
                    Ben nice gazellerimle gördüm, gazellerimle bildim, gazellerimle yaşadım seni
                    …
                    Ama ben nice gözlerimle gördüm, gözlerimle bildim, gözlerimle yaşadım seni
                    Ama ben nice denizlerimle gördüm, denizlerimle bildim, denizlerimle yaşadım seni
                    Ama ben nice gazellerimle gördüm, gazellerimle bildim, gazellerimle yaşadım seni

              şeklinde de okunabilir.
              Okura bu tip farklı okuma imkânları sunan şiirlerin edebiyatımız açısından bir zenginlik olduğu-
              nu düşünüyor musunuz? Gerekçelerinizle açıklayınız.
















          3.  II. Yeni anlayışıyla yazılan şiirlerde divan şiirinin izlerini de görmek mümkündür. Şiirin adının
              gazel olması, beyitler hâlinde yazılması, şiirde imgelere yer verilmesi; divan şiirinin okuduğunuz
              şiire yansımalarıdır.
              Okuduğunuz şiir ile divan şiiri arasında böyle bir yakınlık olması şiiri nasıl etkilemiştir?
























          152
                                                                                 Hazırlayan: Dr. Döndü KARACA
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158