Page 153 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 153
74 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 12 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
2. II. Yeni şiiri çok anlamlı okumalara açık bir şiirdir. Mesela okuduğunuz şiir,
Ben nice gözlerimle gördüm
nice denizlerimle bildim
nice gazellerimle yaşadım seni
…
Ama ben nice gözlerimle gördüm
nice denizlerimle bildim
nice gazellerimle becerdim o işi
şeklinde okunabileceği gibi
Ben nice gözlerimle gördüm, gözlerimle bildim, gözlerimle yaşadım seni
Ben nice denizlerimle gördüm, denizlerimle bildim, denizlerimle yaşadım seni
Ben nice gazellerimle gördüm, gazellerimle bildim, gazellerimle yaşadım seni
…
Ama ben nice gözlerimle gördüm, gözlerimle bildim, gözlerimle yaşadım seni
Ama ben nice denizlerimle gördüm, denizlerimle bildim, denizlerimle yaşadım seni
Ama ben nice gazellerimle gördüm, gazellerimle bildim, gazellerimle yaşadım seni
şeklinde de okunabilir.
Okura bu tip farklı okuma imkânları sunan şiirlerin edebiyatımız açısından bir zenginlik olduğu-
nu düşünüyor musunuz? Gerekçelerinizle açıklayınız.
3. II. Yeni anlayışıyla yazılan şiirlerde divan şiirinin izlerini de görmek mümkündür. Şiirin adının
gazel olması, beyitler hâlinde yazılması, şiirde imgelere yer verilmesi; divan şiirinin okuduğunuz
şiire yansımalarıdır.
Okuduğunuz şiir ile divan şiiri arasında böyle bir yakınlık olması şiiri nasıl etkilemiştir?
152
Hazırlayan: Dr. Döndü KARACA