Page 374 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 374
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 12 185
7.ÜNİTE> Söylev (Nutuk) Kazanım A.4.6: Metnin görsel unsurlarla ilişkisini belirler.
Alan Becerileri: Okuma Becerisi Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi
Etkinlik İsmi Görselli Söylev 15 dk.
Bireysel
Amacı Söylev ve görsel unsur arasındaki ilişkiyle ilgili çıkarımlarda bulunabilme.
Yönerge Aşağıdaki görsel ve metinden yararlanarak soruları cevaplayınız.
(Metin, aslına sadık kalınarak alınmıştır.)
Cumhurbaşkanı Kemal Atatürk’ün
TBMM’nin V. Dönem III. Yasama Yılını Açış Nutku
Görsel: Mikrofon
Sevgili Arkadaşlarım,
Ordu, Türk ordusu... İşte bütün ulusun göğsünü güven ve gurur duyguları ile kabartan şanlı ad. (Sü-
rekli alkışlar) Onu bu yıl için kısa aralıklarla iki kez, büyük kütleler halinde yakından gördüm. Trakya
ve Ege büyük manevralarında... Disiplinini, enerjisini, subaylarının bilgili çabalarını, büyük komutan
ve generallerimizin yüksek yönetme ve yönlendirme yeteneklerini gördüm; (Alkışlar) derin övünç
duydum, takdir ettim. (Alkışlar)
Ordumuz, Türk birliğinin, Türk gücü ve yeteneğinin, Türk vatanseverliğinin çelikleşmiş bir simgesidir.
Ordumuz Türk topraklarının ve Türkiye idealini gerçekleştirmek için yapmakta olduğumuz sistemli
çalışmaların yenilmesi imkânsız güvencesidir. (Alkışlar)
(…)
Mustafa Kemal Atatürk, Atatürk’ün Türkiye Büyük Millet Meclisi’ni Açış Konuşmaları
Kelime Dağarcığı:
manevra: Bir aletin işleyişini düzenleme, yönetme işi veya biçimi, hareket, gidiş geliş, tatbikat.
373