Page 179 - Fizik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 179
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü FİZİK 9 100
4.ÜNİTE > Enerji Kazanım: 9.4.5.1. Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarını avantaj ve dezavantajları açısından değer-
lendirir.
Genel Beceriler: Bilgi Okuryazarlığı Becerisi , İletişim Becerisi Alan Becerileri: Çıkarım Yapma Becerisi
Etkinlik İsmi HANGİ ENERJİ? 30 dk.
Amacı Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarının avantaj ve dezavantajlarını kavrayabilme. Grup
Öğretmene Not: Etkinliğin bir hafta öncesinde sınıftaki öğrencileri onar kişilik gruplara ayırınız.
1.BÖLÜM: ARAŞTIRALIM
1. Yönerge Grup üyelerine, aşağıdaki enerji kaynağı konu başlıklarını her bir grup üyesine bir kaynak düşecek
şekilde paylaştırınız.
Enerji Kaynakları
• Kömür
• Petrol
• Doğal gaz
• Güneş
• Rüzgar
• Hidrolik
• Biyokütle
• Nükleer
• Hidrojen
• Jeotermal
2. Yönerge Öğrencilerden, kendilerine verilen enerji kaynağından elektrik elde etmenin çevresel, sosyal ve ekono-
mik avantajlarını - dezavantajlarını içeren bir araştırma yapmalarını isteyiniz.
2.BÖLÜM: SUNALIM
3. Yönerge Her bir gruptan aynı konu başlığını alan öğrencilerden 10 dakika boyunca bir araya gelerek araştır-
dıkları konuları birbirleriyle paylaşmalarını ve gereken yerlerde notlar almalarını isteyiniz.
4. Yönerge 10 dakika sonunda öğrencilerden kendi gruplarına dönmelerini ve edindikleri bilgileri arkadaşlarıy-
la paylaşmalarını isteyiniz.
5. Yönerge Etkinlik sonunda tüm öğrencilerden her bir enerji kaynağı ile ilgili görüşlerini birer cümleyle defter-
lerine yazmalarını isteyiniz. İstekli öğrencilerden görüşlerini sınıfla paylaşmalarını isteyiniz.
179
Hazırlayan: Hasan BACAK