Page 179 - Fizik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 179

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                              FİZİK 9     100


             4.ÜNİTE > Enerji      Kazanım: 9.4.5.1. Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarını avantaj ve dezavantajları açısından değer-
                                   lendirir.
             Genel Beceriler: Bilgi Okuryazarlığı Becerisi , İletişim Becerisi  Alan Becerileri: Çıkarım Yapma Becerisi


             Etkinlik İsmi                         HANGİ ENERJİ?                                30 dk.
             Amacı      Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarının avantaj ve dezavantajlarını kavrayabilme.  Grup


             Öğretmene Not: Etkinliğin bir hafta öncesinde sınıftaki öğrencileri onar kişilik gruplara ayırınız.


             1.BÖLÜM: ARAŞTIRALIM
               1. Yönerge   Grup üyelerine, aşağıdaki enerji kaynağı konu başlıklarını her bir grup üyesine bir kaynak düşecek
             şekilde paylaştırınız.
             Enerji Kaynakları
             •      Kömür
             •      Petrol
             •      Doğal gaz
             •      Güneş
             •      Rüzgar
             •      Hidrolik
             •      Biyokütle
             •      Nükleer
             •      Hidrojen
             •      Jeotermal

             2. Yönerge  Öğrencilerden, kendilerine verilen enerji kaynağından elektrik elde etmenin çevresel, sosyal ve ekono-
             mik avantajlarını - dezavantajlarını içeren bir araştırma yapmalarını isteyiniz.

             2.BÖLÜM: SUNALIM


              3. Yönerge   Her bir gruptan aynı konu başlığını alan öğrencilerden 10 dakika boyunca bir araya gelerek araştır-
             dıkları konuları birbirleriyle paylaşmalarını ve gereken yerlerde notlar almalarını isteyiniz.


              4. Yönerge    10 dakika sonunda öğrencilerden kendi gruplarına dönmelerini ve edindikleri bilgileri arkadaşlarıy-
             la paylaşmalarını isteyiniz.


              5. Yönerge   Etkinlik sonunda tüm öğrencilerden her bir enerji kaynağı ile ilgili görüşlerini birer cümleyle defter-
             lerine yazmalarını isteyiniz. İstekli öğrencilerden görüşlerini sınıfla paylaşmalarını isteyiniz.
























                                                                                                   179
       Hazırlayan: Hasan BACAK
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184